Artykuł sponsorowany

Jak rozbudować system informatyczny w swojej firmie?

Jak rozbudować system informatyczny w swojej firmie?

System informatyczny to szereg elementów, które pozwalają na przetwarzanie danych przy użyciu komputerów. Składa się on z wielu urządzeń i rozwiązań, które każdorazowo powinny być indywidualnie dopasowane do potrzeb firmy. Aby zostały prawidłowo dobrane, warto skorzystać z pomocy specjalistów, zlecając im zaprojektowanie i wdrożenie właściwych rozwiązań. Co powinien obejmować system informatyczny w firmie i jak go wdrożyć?

Co powinien obejmować system informatyczny?

System informatyczny składa się ze sprzętu – hardware – oraz oprogramowania – software. Pierwszy element obejmuje szereg urządzeń, do których głównie zalicza się głównie komputery. W ten zakres wchodzą również urządzenia umożliwiające komunikację pomiędzy poszczególnymi elementami, ale też wszelkie akcesoria i urządzenia peryferyjne. Mogą to być także kamery, skanery, drukarki oraz roboty sterowane za pomoc pecetów. Wszystkie wspomniane nie mają możliwości prawidłowego funkcjonowania bez wdrożenia odpowiedniego oprogramowania dla firm. To dzięki niemu możliwe jest realizowanie określonych zadań. W zależności od specyfiki branży, jego dostawcy proponują gotowe rozwiązania bądź też ich zaprogramowanie. Do najpopularniejszych należą zaawansowane systemy ERP, CMS, a także typowe oprogramowanie biurowe – np. edytory tekstowe, programy do prowadzenia rozliczeń księgowych, arkusze kalkulacyjne, oprogramowanie do przygotowywania prezentacji itp. Można powiedzieć, że bez aplikacji tego typu niemal żaden system informatyczny nie ma prawa bytu, a pracownik – możliwości efektywnego działania.

Jak zaplanować rozbudowę systemu?

Chcąc rozbudować system informatyczny i uzyskać zamierzone efekty, należy odpowiednio go zaprojektować. Kluczowe w tym celu jest określenie obecnych problemów i koniecznych do wdrożenia zmian. Warto odpowiedzieć na pytania: jak duży ma mieć zasięg, jakie ma zadania pełnić i jakich możliwości dostarczać. Każda branża, co więcej każda firma działa inaczej, co wymaga wprowadzenia innych rozwiązań. Ich tworzenie jest niezwykle skomplikowane, dlatego warto korzystać z pomocy wykwalifikowanych firm – jedną z nich jest Intent Sales – ale też zasięgnięcia opinii pracowników, którzy na co dzień są ich użytkownikami. Ich spostrzeżenia niejednokrotnie są kluczowe przy planowaniu optymalnych rozwiązań.

Niezbędne może okazać się przeprowadzenie kompleksowego audytu informatycznego, który pozwoli ustalić bieżącą sytuację. Na podstawie zebranych danych dużo łatwiej wskazać nieprawidłowo działające obszary, a także te wymagające ulepszenia bądź rozbudowy. Dopasowanie sprzętów może być skomplikowane, ale ich późniejszy zakup i instalacja nie powinny już przysparzać kłopotów.

Należy pamiętać, że rozbudowa systemu informatycznego to inwestycja w przyszłość firmy, dlatego aspekty finansowe powinny być ważne, ale nie najważniejsze.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.