Artykuł sponsorowany

Jak przygotować towar do wysyłki kurierem?

Jak przygotować towar do wysyłki kurierem?

E-handel rośnie w siłę. Dobrze o tym wiesz, bo jeszcze nie tak dawno zastanawiałeś się, czy prowadzenie sklepu internetowego ma jakikolwiek sens, a teraz trudno Ci uwierzyć, jak często dostajesz kolejne zamówienia. Wprowadzasz nowe produkty i usługi, myślisz też o lepszym zabezpieczeniu towaru, szczególnie wielkogabarytowego, na czas transportu przez kuriera. Od razu bierzesz na tapet kartony do wysyłki – przecież tak wiele od nich zależy!

Dobre kartony ponadgabarytowe i paletowe, czyli jakie? 

O ile łatwo jest zapakować i dostarczyć książkę, buty czy telefon, o tyle duży sprzęt AGD i RTV, meble albo banery mogą się okazać nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać? Połowa sukcesu zależy od tego, jaki karton dla kuriera przygotujesz – jeśli niewłaściwie zapakujesz towar, to Ty poniesiesz odpowiedzialność za jego ewentualne uszkodzenie podczas transportu. Zapytajmy zatem: po jakie pudełka sięgnąć, aby wszyscy byli zadowoleni?

Choć opakowania mają wiele funkcji, to przede wszystkim powinny sprawdzić się w trudnych warunkach transportowych. Przesyłki są sortowane i przeładowywane, a tym samym narażone na wstrząsy i uderzenia. W przypadku kartonów wielkogabarytowych należy szczególnie zwrócić uwagę na ich konstrukcję, jakość zastosowanych tworzyw i liczbę warstw – im więcej, tym lepsza ochrona. Jednak nie można zapominać, że nawet najlepsze pudełko zda się na nic, jeśli jego wielkość nie zostanie właściwie dobrana do konkretnego towaru 

– mówi ekspert z firmy Opak Kreft mającej siedzibę w Czeczewie, specjalizującej się w produkcji opakowań tekturowych i papierowych.

Zawartość kartonu pod lupą 

Produkty powinny swobodnie mieścić się w opakowaniu, ale nie mogą się w nim przemieszczać. Te duże, przewożone przy użyciu palet, zabezpieczysz dzięki kartonom paletowym. Na rynku dostaniesz je od ręki w rozmiarach standardowych palet czy półpalet, niemniej jednak możesz także zamówić pudełka w niestandardowych rozmiarach, w pełni dostosowane do Twojej działalności. Połowa sukcesu za Tobą – wybrałeś kartony, czas odpowiednio przygotować ich zawartość, zanim paczki zostaną odebrane przez kuriera.

Sięgnij po wypełniacze, za pomocą których wypełnisz puste przestrzenie. Papier pakowy, poduszki powietrzne, folia bąbelkowa, pianka, styropian, skropak… wybór jest naprawdę duży. Ważne, abyś dopasował wypełniacz do konkretnego produktu (dla przykładu: telewizor lepiej zabezpieczyć styropianem i folią bąbelkową niż delikatnym skropakiem albo poduszkami powietrznymi niesprawdzającymi się przy przewozie sprzętów o ostrych krawędziach). Wysyłasz szkło? Paczkę, którą należy ustawić w jednej pozycji? W takim razie pomyśl o naklejkach z takimi informacjami. Pozostało dokładnie zamknąć przesyłkę i umieścić na niej etykiety adresowe. Gotowe!

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.