Jak prawidłowo zadbać o instalację LPG w samochodzie?
Na autogazie jeżdżą miliony samochodów na całym świecie. Nie bez powodu. LPG jest najtańszym z paliw napędowych, co przekłada się na spore oszczędności przy tankowaniu. Wbrew obiegowej opinii instalacje autogaz są w pełni bezpieczne i bezawaryjne – oczywiście pod warunkiem prawidłowej eksploatacji. Ta nie jest ani skomplikowana, ani szczególnie pracochłonna.
Zanim założysz gaz w samochodzie
Pierwsza sprawa to stan techniczny twojego auta. Zanim kupisz instalację, zrób przegląd silnika i wymień wszystkie zużyte części. Dobrym pomysłem będzie też profilaktyczna wymiana świec, przewodów zapłonowych i filtra powietrza.
Kolejna kwestia to wybór instalacji. Na tym zakupie nie warto oszczędzać. Dobra, markowa instalacja LPG może kosztować 200 zł więcej, za to na pewno posłuży ci znacznie dłużej. Zresztą i tak inwestycja zwróci się w ciągu niecałego roku. Kupując bezpośrednio od producenta, możesz skorzystać z konfiguratora na stronie internetowej – takie rozwiązanie udostępnia np. producent instalacji ZENIT Autogas.
Trzecia rzecz to znalezienie sprawdzonego warsztatu, który podejmie się montażu instalacji gazowej. Prawidłowy montaż autogazu to warunek komfortowej jazdy bez niespodzianek.
Jak dbać o instalację autogaz?
O instalację autogaz trzeba dbać tak samo, jak o każdy inny układ w samochodzie. Ważna jest przede wszystkim prawidłowa eksploatacja. A to oznacza, że nie powinieneś tankować LPG na najtańszej stacji, ale na tej sprawdzonej. W dłuższej perspektywie czasu słaba jakość paliwa zawsze przekłada się na żywotność napędu.
Napełnianie butli słabym, najtańszym gazem się nie opłaca. Po pierwsze takie paliwo jest mniej wydajne, a po drugie może doprowadzić do szybkiej awarii reduktora, czyli do zupełnie niepotrzebnych kłopotów – ostrzega ekspert z AG Centrum, firmy produkującej cenione na całym świecie instalacje ZENIT Autogas.
Co 10-15 tys. km trzeba zrobić przegląd serwisowy instalacji. Mechanik powinien podłączyć układ do komputera diagnostycznego, wymienić filtry gazu, sprawdzić szczelność kolektorów i przewodów ciśnieniowych. Może się zdarzyć i tak, że trzeba będzie wymienić niektóre podzespoły. Konieczność wymiany ze względu na zużycie najczęściej dotyczy właśnie reduktora albo wtryskiwaczy. Jeżeli któryś z tych elementów będzie wymieniany, przegląd powinien zakończyć się ponowną regulacją instalacji.
Standardowy przegląd układu napędowego na gaz jest niedrogi, ale wymiana reduktora może już trochę kosztować. Aby uniknąć zbędnych wydatków na częste naprawy, najlepiej od razu zdecydować się na zakup i montaż solidnej, oryginalnej instalacji LPG znanej marki.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Aluteam Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
21-500 Biała Podlaska, Brzeska 79
-
Blacharstwo Lakiernictwo Samochodowe Zielińscy
41-704 Ruda Śląska, Jaracza 8 lok. 1
-
Zakład Oznakowania Drogowego Zod-Mark
50-430 Wrocław, Świstackiego 30