Artykuł sponsorowany

Jak powstają druki na banerach reklamowych?

Jak powstają druki na banerach reklamowych?

Mimo powszechności nowoczesnych technologii, internetu i telewizji, banery reklamowe nieustannie cieszą się ogromną popularnością. Kto z nas nie widzi każdego dnia kolorowych banerów widniejących na budynkach, przydrożnych tablicach czy ogrodzeniach? Nie każdy jednak wie, w jaki sposób powstaje baner reklamowy. Warto poznać tę technikę, szczególnie gdy planujemy w bliższej lub dalszej przyszłości zakup banera dla swojej firmy.

Jaka technologia druku wykorzystywana jest przy banerach reklamowych?

Baner reklamowy to duża, zadrukowana płachta materiału. Ponieważ jest do druk wielkoformatowy, wymaga wykorzystania odpowiedniej techniki druku. Jedną z najpowszechniejszych jest druk solwentowy, do którego wykorzystywane są specjalistyczne plotery. Technika ta umożliwia „przeniesienie” obrazu w postaci cyfrowej na dużą powierzchnię. W ploterach solwentowych nieużywany jest tusz, a kolorowy rozpuszczalnik. Zadaniem specjalnej głowicy jest rozprowadzenie farby na powierzchni materiału. Dużą zaletą ploterów solwentowych jest możliwość druku na różnorodnych rodzajach materiałów. Technologia ta umożliwia więc nie tylko nadruki na wielkoformatowych banerach, ale również tworzenie tablic, szyldów czy świetlnych kasetonów. W dobie dużej konkurencyjności, gdy każda firma pragnie się czymś wyróżnić, warto wykorzystać nowoczesne technologie druku do stworzenia reklam, które z dużym prawdopodobieństwem zwrócą na siebie uwagę potencjalnych klientów. Jedną z dobrych firm wykonujących nadruki na banerach reklamowych jest przedsiębiorstwo Patrz Reklama, wykonująca nadruki na maszynach ecosolwentowych, dzięki czemu jest to rozwiązanie przyjazne dla środowiska.

Charakterystyka druku solwentowego stosowanego w banerach reklamowych

W druku solwentowym atrament jest zastąpiony przez pigmentowy atrament, którego bazą jest organiczny rozpuszczalnik. Ilość zastosowanego rozpuszczalnika w farbie decyduje o trwałości nadruków. Możemy wyróżnić 3 stopnie trwałości: eco, mild i stopień twardy. W przypadku pierwszego rodzaju żywotność  wynosi mniej niż 2 lata, w przypadku rodzaju mild możemy liczyć na 2 lata trwałości, natomiast twardy rodzaj nadruku gwarantuje trwałość nadruku od 3 do nawet 7 lat. Ponieważ banery reklamowe są reklamami wielkopowierzchniowymi, do ich drukowania stosuje się głównie druk solwentowy, przez wzgląd na charakterystyczne właściwości. Nadruki wykonane w technice solwentowej wykazują dużą odporność na promienie słoneczne, uszkodzenia, ścieranie, zmiany temperatury i działanie czynników atmosferycznych. Poza trwałością, nadruki wykonane w technologii solwentowej pozwalają bardzo dobrze odwzorować projekt. Dużą zaletą jest również to, że w przypadku tego druku możemy wydrukować dowolną ilość banerów, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Na wydruk takiego banera zazwyczaj musimy poczekać ok. 7 dni, przez wzgląd na wykorzystanie specyficznych maszyn do tego celu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.