Artykuł sponsorowany

Jak powinno wyglądać dobre zdjęcie biznesowe?

Jak powinno wyglądać dobre zdjęcie biznesowe?

Zdjęcie biznesowe to jeden z najważniejszych elementów, na jakie klienci zwracają uwagę. Dla wielu z nich liczą się nie tylko kompetencje osoby, którą chcą zatrudnić, ale także to, czy jej wygląd wzbudza ich zaufanie. Ta sama osoba może na dwóch różnych zdjęciach wyglądać zupełnie inaczej. Dlatego wykonanie sesji najlepiej powierzyć profesjonaliście i porządnie przygotować się do współpracy z nim.

Jakie warunki powinny panować w studio?

Przyjęło się, że sesje biznesowe przeprowadza się w profesjonalnym studio fotograficznym. To dlatego, że można tam kontrolować każdy element wpływający na wygląd osoby fotografowanej. Bardzo ważne jest:

  • ustawienie, natężenie i ilość źródeł światła – z pomocą oświetlenia najłatwiej jest nadać komuś sympatyczny wygląd,
  • tło – zdjęcia wykonane na szarym lub białym tle będą wyglądały profesjonalnie oraz konkretnie,
  • kąt, pod jakim zostanie wykonane zdjęcie.

Sesje biznesowe powinny być zaplanowane kilka dni przed ich realizacją. Ich powodzenie nie zależy bowiem tylko od doświadczenia fotografa, ale także od postawy i przygotowania klienta. To on musi zaprezentować się na nich jak najlepiej.

Na co zwrócić uwagę przed i podczas sesji?

Sesja biznesowa ma przedstawić fotografowaną osobę jako profesjonalną, ale jednocześnie otwartą i pomocną. Ważne jest więc, jak się zaprezentuje. Dlatego warto zadbać o kilka rzeczy, w tym:

  • ubiór – najlepiej, aby była to biała koszula z marynarką albo jednolita sukienka; na tego typu sesję lepiej nie przychodzić we wzorzystym krawacie albo luźnym stroju,
  • podejście – jeśli klient od samego rana czuje się źle, jest rozdrażniony albo wściekły, będzie to widoczne na zdjęciach,
  • wypoczynek – po ośmiu godzinach snu skóra bardziej promienieje, łatwiej jest także utrzymać pozycję wyprostowaną i nie trzeba nakładać zbyt dużo makijażu, żeby przykryć oznaki zmęczenia.

Sesja to współpraca klienta z fotografem. Dlatego dzień przed wizytą dobrze jest przekazać profesjonaliście, czego się oczkuje. Doświadczone firmy, takie jak Zakład fotograficzny Fotofinezja, przygotują się przed spotkaniem, dzięki czemu szybko uporają się ze zleceniem. Na miejscu trzeba wykazać się cierpliwością. Czasami potrzeba kilku prób, żeby wykonać zdjęcie pasujące do oczekiwań klienta. Ustawienie oświetlenia i sprzęt użyty do sesji lepiej zostawić w rękach profesjonalisty. W ten sposób łatwiej będzie mu wprowadzić ewentualne poprawki w programie graficznym. Dobrze jest także zrezygnować z różnych ingerujących w kolor zdjęcia gotowych filtrów.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.