Jak powinien być zabezpieczony towar przeznaczony do spedycji?
Spedycja to branża usługowa polegająca na przemieszczaniu towarów na całym świecie w imieniu importerów i eksporterów. Spedytorzy specjalizują się w przewozie ładunków. Organizują również odprawę celną towarów, utrzymują wszelką dokumentację, nadzorują pakowanie ładunków, a czasami zajmą się przemieszczaniem towarów niebezpiecznych. W wielu krajach firmy te muszą zdobyć licencję wydaną przez rząd lub odpowiednią agencję.
Co to jest zabezpieczenie ładunku i jakie ma znaczenie?
Logistyka zabezpieczania ładunku różni się nieco w zależności od używanego środka transportu. Jednak we wszystkich przypadkach jej celem jest upewnienie się, że towar nie porusza się podczas przyspieszania, zwalniania lub zmiany kierunku. Zapobiega to również ocieraniu się opakowań o siebie. To tarcie może spowodować uszkodzenie opakowania, w wyniku czego przesyłki ulegną uszkodzeniu lub poluzują się w kontenerze transportowym lub ciężarówce. Prawidłowe zabezpieczenie ładunku zapobiega również szkodom dla środowiska. Jeśli firma transportuje płyny, a ładunek się przesuwa, pojemniki mogą ulec uszkodzeniu na tyle, że płyn zacznie wyciekać. Jeśli płyn ten jest w jakikolwiek sposób niebezpieczny, może spowodować nieodwracalne szkody w środowisku wokół pojemników transportowych.
Przeczytaj również: Ubezpieczenia dla transportu i spedycji
Prawidłowe zabezpieczenie ładunku
Istnieje wiele różnych przepisów regulujących sposób zabezpieczania ładunków. Przepisy te mogą się różnić w zależności od kraju. Na Starym Kontynencie Europejskie Standardy Zabezpieczania Towarów w Transporcie Drogowym określają, w jaki sposób towary mogą być przewożone drogą lądową. W szczególności norma EN 12195 określa te wymagania. Jak informują pracownicy firmy Myślenice Trackline jest ona podzielona na cztery kategorie:
Przeczytaj również: Spedycja w świetle przepisów - jakie warunki należy spełnić?
EN 12195-1 przedstawia sposób obliczania sił zabezpieczających,
EN 12195-2 określa wytyczne dotyczące używania pasów mocujących i zapadkowych,
EN 12195-3 dotyczy używania łańcuchów do mocowania towarów razem lub do boków wózka,
EN 12195-4 reguluje stosowanie lin stalowych do mocowania.
Ochrona przed szkodami, zarówno osobistymi, ekonomicznymi, środowiskowymi, jak i materialnymi, jest niezbędna, aby firmy chroniły swoją reputację. Firmy transportowe, które nie spełniają wymagań dotyczących zabezpieczenia ładunku, prawdopodobnie staną w obliczu wielu wypadków.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Auto Krak Sp. z o.o.
31-342 Kraków, Eljasza Walerego Radzikowskiego 160
-
U Karola. Kosmetyki samochodowe
63-400 Ostrów Wielkopolski, Kaliska 51
-