Artykuł sponsorowany

Jak określić wymiary firan?

Jak określić wymiary firan?

Zarówno firany, jak i zasłony stanowią istotny element dekoracyjny wnętrza. To w dużej mierze właśnie odpowiednio dopasowane zasłony i firany nadają aranżacji ostatecznego charakteru, tworząc nastrój we wnętrzu. Ostateczny efekt uzależniony jest nie tylko od rodzaju tkaniny, ale też od prawidłowego doboru jej długości i szerokości. Jak prawidłowo mierzyć firany i zasłony? Odpowiadamy!

Firany i zasłony, to bez wątpienia doskonała oprawa okna. Odpowiednio dobrane firany nie tylko dopełniają wystrój wnętrz, wprowadzając wyjątkowy nastrój, klimat i przytulność, ale też mogą zapewnić prywatność i intymność. By jednak dobrze prezentowały się w oknie, powinny być przede wszystkim prawidłowo wymierzone.

Jak określić długość firan?

Nie ma wątpliwości, że firany nie powinny być ani za długie, ani zbyt krótkie. Przed przystąpieniem do mierzenia, warto zastanowić się nad tym, jakiej długości firanę planujemy. Do wyboru mamy przecież zarówno krótkie firanki sięgające do parapetu, jak i znacznie dłuższe, sięgające do podłogi.

Długość firany i zasłony należy określać od połowy żabki (jeśli firana ma być zamocowana na żabkach), do miejsca, w którym planujemy jej zakończenie. Zazwyczaj firany do parapetu kończą się ok. 2 cm nad parapetem lub ok. 5-10 cm poniżej. Jeśli zaś firany mają sięgać do podłogi, odstęp między nimi, a podłogą powinien wynosić ok. 1 cm. Firany, które mają swobodnie opierać się na podłodze lub tworzyć drapowanie, powinny być dłuższe o ok. 15 cm.

Jeśli firany wyposażone są w przelotki lub szelki, ich długość określa się poprzez pomiar odległości od górnej krawędzi karnisza, do parapetu lub podłogi (w zależności od efektu, jaki chcemy uzyskać). Szeroki wybór dekoracji okiennych (w tym: firan, zasłon, rolet), a także dodatków (poduszki, ręczniki, obrusy), znajdziesz w Salonie Firan Design w Szczecinie, oferującym zarówno firany i zasłony szyte na miarę, jak i gotowe.

Jak oszacować szerokość firanek, by dobrze się układały?

Najważniejszą czynnością w określaniu szerokości firan, jest oczywiście zmierzenie karnisza. Jeśli chcemy, by firanki były pomarszczone, musimy pomnożyć długość karnisza przez dwa. Jeśli zaś zależy nam na mocniejszym pomarszczeniu, możemy wybrać firany nawet 3 razy szersze od karnisza.

Dla lepszego efektu, marszczenie firany warto wykonać z uwzględnieniem wielkość wzoru. Firany w drobne i subtelne wzory, z powodzeniem można marszczyć nawet w stosunku 1:2,5 (gdzie 1 to długość karnisza, 2,5 – szerokość firany). W przypadku firan zdobionych wyrazistymi, dużymi wzorami, wystarczy marszczenie w stosunku 1:2.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.