Jak można reklamować suplementy diety?
W ostatnich latach dużo mówi się o codziennym dbaniu o zdrowie, odporność i kondycję. W tym kontekście pojawia się temat suplementów diety, które pomagają w osiągnięciu tego celu. Suplementów trafia więc na rynek coraz więcej, a co za tym idzie – coraz trudniej jest dotrzeć do nowych klientów z produktem własnej marki. Trzeba więc skutecznie go wypromować.
Reguły dotyczące promocji suplementów diety
– Omawianie tego zagadnienia warto zacząć od podkreślenia, że suplementy diety nie są lekami, co z punktu widzenia ich producenta i dystrybutora ma ogromne znaczenie – mówi nam przedstawiciel firmy Exim Pharma, zajmującej się produkcją suplementów diety. Przede wszystkim, można wprowadzić je do obrotu bez przeprowadzania badań dokumentujących ich skuteczność. Suplementy nie podlegają też wielu innym restrykcjom dotyczących leków, także tym związanym z reklamą.
Nie znaczy to jednak, że nie istnieją żadne zasady, jeśli chodzi o promowanie suplementów diety. Oto najważniejsze z nich:
należy podawać dokładny skład, miejsce pochodzenia i adres, pod którym odbywa się kontraktowa produkcja suplementów diety,
nie wolno przypisywać suplementowi właściwości, których nie posiada, albo sugerować, że posiada on właściwości wyjątkowe, jeśli posiadają je inne substancje spożywcze,
nie można twierdzić, że suplementy zapobiegają chorobom lub je leczą,
reklamy i opakowania suplementów muszą zawierać informacje, że nie są one produktem leczniczym, ale spożywczym,
reklamy i opakowania powinny także posiadać oznaczenie, że suplementy nie mogą być stosowane jako zamiennik zdrowej diety albo substancji leczniczych,
nie można używać wizerunków lekarzy i innych przedstawicieli zawodów medycznych,
reklam suplementów diety nie wolno kierować do osób niepełnoletnich.
Sposoby reklamowania suplementów diety
Jeśli chodzi o medium, jakim można posługiwać się przy promocji suplementów diety, to wybór jest szeroki. Od metod tradycyjnych (telewizja i radio, reklama drukowana w prasie i na plakatach), po internet marketingowy. Szczególnie ten ostatni daje ogromne możliwości, nawet przy ograniczonym budżecie. W pierwszej kolejności wymieńmy więc:
kampanie Google Ads, które dopasowują reklamy do treści stron internetowych i preferencji odbiorcy,
współpracę z influencerami, popularnymi w serwisach takich jak TikTok lub Instagram i zajmującymi się branżą sportową czy beauty,
reklamy wideo umieszczane na YouTube, a najlepiej także prowadzenie markowego kanału na tym portalu,
i oczywiście – własna strona internetowa, wypełniona wartościowymi treściami, które wypromują się w wyszukiwarkach.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Pneumat Poduszki i Materace Przeciwodleżynowe Medard Senski
85-420 Bydgoszcz, Karolewska 19 lok. 15
-
Klinika Pediatryczna Zdrowe Dziecko
05-800 Pruszków, al. Armii Krajowej 34
-
Prywatne Centrum Pomocy Psychologicznej Synthesis Plus
08-400 Garwolin, Kościuszki 49D lok. 10
-