Artykuł sponsorowany

Jak można reklamować suplementy diety?

Jak można reklamować suplementy diety?

W ostatnich latach dużo mówi się o codziennym dbaniu o zdrowie, odporność i kondycję. W tym kontekście pojawia się temat suplementów diety, które pomagają w osiągnięciu tego celu. Suplementów trafia więc na rynek coraz więcej, a co za tym idzie – coraz trudniej jest dotrzeć do nowych klientów z produktem własnej marki. Trzeba więc skutecznie go wypromować.

Reguły dotyczące promocji suplementów diety

Omawianie tego zagadnienia warto zacząć od podkreślenia, że suplementy diety nie są lekami, co z punktu widzenia ich producenta i dystrybutora ma ogromne znaczenie – mówi nam przedstawiciel firmy Exim Pharma, zajmującej się produkcją suplementów diety. Przede wszystkim, można wprowadzić je do obrotu bez przeprowadzania badań dokumentujących ich skuteczność. Suplementy nie podlegają też wielu innym restrykcjom dotyczących leków, także tym związanym z reklamą.  

Nie znaczy to jednak, że nie istnieją żadne zasady, jeśli chodzi o promowanie suplementów diety. Oto najważniejsze z nich:

  • należy podawać dokładny skład, miejsce pochodzenia i adres, pod którym odbywa się kontraktowa produkcja suplementów diety,

  • nie wolno przypisywać suplementowi właściwości, których nie posiada, albo sugerować, że posiada on właściwości wyjątkowe, jeśli posiadają je inne substancje spożywcze,

  • nie można twierdzić, że suplementy zapobiegają chorobom lub je leczą,

  • reklamy i opakowania suplementów muszą zawierać informacje, że nie są one produktem leczniczym, ale spożywczym,

  • reklamy i opakowania powinny także posiadać oznaczenie, że suplementy nie mogą być stosowane jako zamiennik zdrowej diety albo substancji leczniczych,

  • nie można używać wizerunków lekarzy i innych przedstawicieli zawodów medycznych,

  • reklam suplementów diety nie wolno kierować do osób niepełnoletnich.

Sposoby reklamowania suplementów diety

Jeśli chodzi o medium, jakim można posługiwać się przy promocji suplementów diety, to wybór jest szeroki. Od metod tradycyjnych (telewizja i radio, reklama drukowana w prasie i na plakatach), po internet marketingowy. Szczególnie ten ostatni daje ogromne możliwości, nawet przy ograniczonym budżecie. W pierwszej kolejności wymieńmy więc:

  • kampanie Google Ads, które dopasowują reklamy do treści stron internetowych i preferencji odbiorcy,

  • współpracę z influencerami, popularnymi w serwisach takich jak TikTok lub Instagram i zajmującymi się branżą sportową czy beauty,

  • reklamy wideo umieszczane na YouTube, a najlepiej także prowadzenie markowego kanału na tym portalu,

  • i oczywiście – własna strona internetowa, wypełniona wartościowymi treściami, które wypromują się w wyszukiwarkach.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.