Jak korzystać z informacji telefonicznej? Numery kontaktowe i alarmowe

Jak korzystać z informacji telefonicznej? Numery kontaktowe i alarmowe

Planujesz podróż pociągiem lub chcesz wyrobić kartę EKUZ? Dowiedz się, jakie są numery kontaktowe i alarmowe. Sprawdź, jak skorzystać z informacji podatkowej lub celnej. Jak działa telefon zaufania? Z jakich infolinii mogą skorzystać pasażerowie? Jaki jest ogólny numer alarmowy? Jak powiadomić pogotowie gazowe, ciepłownicze, wodno-kanalizacyjne lub energetyczne?

Informacja telefoniczna medyczna

Telefoniczna Informacja Pacjenta to pomysł Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Infolinia NFZ jest czynna całą dobę przez cały tydzień. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 190 590. Dzięki temu sprawdzisz:

  • w jaki sposób uzyskać kartę EKUZ
  • jak szybko znaleźć pomoc medyczną
  • prawa przysługujące ubezpieczonym
  • formalności potrzebne do skorzystania z leczenia uzdrowiskowego

Dowiesz się także dzięki skorzystaniu z informacji medycznej, w jaki sposób zgłosić naruszenie praw pacjenta. Wystarczy, że zadzwonisz pod wskazany numer. Wówczas zgłosi się automatyczna sekretarka. Będziesz musiał wybrać temat rozmowy. W przypadku wybrania cyfry 1 połączysz się z konsultantem, który pomoże Ci znaleźć pomoc medyczną. W przypadku wyboru cyfry 2 połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta.  Infolinia jest czynna od 8 do 18.

Jakie są infolinie dla pasażerów?

Chcesz skorzystać z informacji telefonicznej PKP? Zadzwoń na następujące numery:

  • 703 302 333
  • (22) 391 97 57
  • 703 200 200

W przypadku kolei wykorzystaj następujące numery:

  • (76) 742 11 12
  • 703 202 025
  • (22) 364 44 44
  • (32) 427 88 88
  • 727 030 303
  • 19757
  • 608 921 919
  • 887 879 980
  • 03581/76 48 910

Możesz się również skontaktować z dworcami na przykład:

  • Bydgoszcz Główna – (48 52) 518 30 73
  • Kraków Główny – (+48 12) 393 12 34
  • Gdańsk Główny – (+48 58) 721 31 97
  • Poznań Główny – (48 61) 633 16 59
  • Warszawa Zachodnia – (+48 22) 474 35 48
  • Wrocław Główny – (+48 71) 717 21 07

Jak działa telefon zaufania?

Jesteś samotny i potrzebujesz porady? Nie możesz sobie z czymś poradzić? Skorzystaj z opcji telefonu zaufania. Dyżurny oferuje:

  • czas
  • zrozumienie
  • uwagę
  • wysłuchanie

 W trakcie rozmowy można opowiedzieć o swoich problemach. W ten sposób można się uwolnić od niepotrzebnych emocji. Osoba otrzymuje wsparcie poprzez informację, że jest wartościowa i może sobie poradzić z każdym problemem. W sytuacji, gdy sama sobie nie radzi, może liczyć na pomoc innych.

Informacja podatkowa lub celna

Warto wiedzieć, że informacja telefoniczna KIS jest czynna w dni powszednie w godzinach 8-18. Istnieją 3 numery telefoniczne:

  • 22 330 03 30 – dla telefonów komórkowych
  • 801 055 055 – dla telefonów stacjonarnych
  • +48 22 330 03 30 – z zagranicy

W przypadku informacji w formie potwierdzenia numeru identyfikacyjnego VAT kontrahentów z Unii Europejskiej przez Biuro Wymiany Informacji Podatkowych można je uzyskać od 8 do 16. Jak działa system? Wystarczy słuchać zapowiedzi głosowych i wybrać odpowiednią cyfrę połączoną z danym tematem na przykład podatek dochodowy od osób fizycznych czy od towarów i usług.

Jakie są telefony alarmowe?

Nie masz książki telefonicznej? Skorzystaj z naszego wykazu telefonów alarmowych:

  • numer alarmowy w Europie – 112
  • straż pożarna – 998
  • policja – 997
  • straż miejska – 986
  • centrum antyterrorystyczne ABW – 996
  • pogotowie energetyczne – 991
  • pogotowie ciepłownicze - 993
  • pogotowie ratunkowe – 999
  • służba dyżurna – 32 231 98 76
  • telefon dla zagranicznych turystów – 0 800 200 300 lub +48 608 599 999
  • pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne – 994
  • informacja o numerach telefonów – 118-913

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.