Jak korzystać z informacji telefonicznej? Numery kontaktowe i alarmowe
Planujesz podróż pociągiem lub chcesz wyrobić kartę EKUZ? Dowiedz się, jakie są numery kontaktowe i alarmowe. Sprawdź, jak skorzystać z informacji podatkowej lub celnej. Jak działa telefon zaufania? Z jakich infolinii mogą skorzystać pasażerowie? Jaki jest ogólny numer alarmowy? Jak powiadomić pogotowie gazowe, ciepłownicze, wodno-kanalizacyjne lub energetyczne?
Informacja telefoniczna medyczna
Telefoniczna Informacja Pacjenta to pomysł Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Infolinia NFZ jest czynna całą dobę przez cały tydzień. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 190 590. Dzięki temu sprawdzisz:
- w jaki sposób uzyskać kartę EKUZ
- jak szybko znaleźć pomoc medyczną
- prawa przysługujące ubezpieczonym
- formalności potrzebne do skorzystania z leczenia uzdrowiskowego
Dowiesz się także dzięki skorzystaniu z informacji medycznej, w jaki sposób zgłosić naruszenie praw pacjenta. Wystarczy, że zadzwonisz pod wskazany numer. Wówczas zgłosi się automatyczna sekretarka. Będziesz musiał wybrać temat rozmowy. W przypadku wybrania cyfry 1 połączysz się z konsultantem, który pomoże Ci znaleźć pomoc medyczną. W przypadku wyboru cyfry 2 połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta. Infolinia jest czynna od 8 do 18.
Jakie są infolinie dla pasażerów?
Chcesz skorzystać z informacji telefonicznej PKP? Zadzwoń na następujące numery:
- 703 302 333
- (22) 391 97 57
- 703 200 200
W przypadku kolei wykorzystaj następujące numery:
- (76) 742 11 12
- 703 202 025
- (22) 364 44 44
- (32) 427 88 88
- 727 030 303
- 19757
- 608 921 919
- 887 879 980
- 03581/76 48 910
Możesz się również skontaktować z dworcami na przykład:
- Bydgoszcz Główna – (48 52) 518 30 73
- Kraków Główny – (+48 12) 393 12 34
- Gdańsk Główny – (+48 58) 721 31 97
- Poznań Główny – (48 61) 633 16 59
- Warszawa Zachodnia – (+48 22) 474 35 48
- Wrocław Główny – (+48 71) 717 21 07
Jak działa telefon zaufania?
Jesteś samotny i potrzebujesz porady? Nie możesz sobie z czymś poradzić? Skorzystaj z opcji telefonu zaufania. Dyżurny oferuje:
- czas
- zrozumienie
- uwagę
- wysłuchanie
W trakcie rozmowy można opowiedzieć o swoich problemach. W ten sposób można się uwolnić od niepotrzebnych emocji. Osoba otrzymuje wsparcie poprzez informację, że jest wartościowa i może sobie poradzić z każdym problemem. W sytuacji, gdy sama sobie nie radzi, może liczyć na pomoc innych.
Informacja podatkowa lub celna
Warto wiedzieć, że informacja telefoniczna KIS jest czynna w dni powszednie w godzinach 8-18. Istnieją 3 numery telefoniczne:
- 22 330 03 30 – dla telefonów komórkowych
- 801 055 055 – dla telefonów stacjonarnych
- +48 22 330 03 30 – z zagranicy
W przypadku informacji w formie potwierdzenia numeru identyfikacyjnego VAT kontrahentów z Unii Europejskiej przez Biuro Wymiany Informacji Podatkowych można je uzyskać od 8 do 16. Jak działa system? Wystarczy słuchać zapowiedzi głosowych i wybrać odpowiednią cyfrę połączoną z danym tematem na przykład podatek dochodowy od osób fizycznych czy od towarów i usług.
Jakie są telefony alarmowe?
Nie masz książki telefonicznej? Skorzystaj z naszego wykazu telefonów alarmowych:
- numer alarmowy w Europie – 112
- straż pożarna – 998
- policja – 997
- straż miejska – 986
- centrum antyterrorystyczne ABW – 996
- pogotowie energetyczne – 991
- pogotowie ciepłownicze - 993
- pogotowie ratunkowe – 999
- służba dyżurna – 32 231 98 76
- telefon dla zagranicznych turystów – 0 800 200 300 lub +48 608 599 999
- pogotowie wodociągowo-kanalizacyjne – 994
- informacja o numerach telefonów – 118-913
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Elżbieta Jachna Aquarius
31-422 Kraków, Powstańców 50
-
-