Jak dbać o urządzenia biurowe?
Czy zdarza Ci się wzywać serwisanta do nieoczekiwanej awarii sprzętu w biurze? Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko usterek, możesz wprowadzić kilka zasad użytkowania. Pozwalają one wydłużyć czas bezawaryjnej eksploatacji i nie będą kosztowały cię ani dużo czasu, ani tym bardziej pieniędzy. Sprawdź je!
Zasada 1 – użytkuj sprzęt zgodnie z zaleceniami producenta
To prosta, ale kluczowa zasada, której przestrzeganie pozwala uniknąć mnóstwa kłopotów. Każdy producent elektroniki biurowej (i nie tylko) zaleca określone materiały eksploatacyjne, sposoby konserwacji czy ich cykliczność. W opinii specjalistów od takiego sprzętu, czyli firmy ProfiXer, sukces długowieczności leży właśnie po stronie rozsądnego użytkowania. Dla przykładu drukarki i urządzenia wielofunkcyjne wymagają stosowania zalecanych materiałów eksploatacyjnych takich jak tonery. Umieszczanie w nich zamienników niewiadomej jakości może w szybkim tempie doprowadzić do uszkodzenia dysz i innych elementów roboczych.
Zasada 2 – znajdź dla każdego sprzętu odpowiednie miejsce
Czego najbardziej nie lubią sprzęty biurowe? Wysokich temperatur i wilgoci. Komputer stacjonarny ustawiony przy kaloryferze? A może drukarka umiejscowiona na parapecie w pełnym słońcu? To prosta droga do zniszczenia nawet nowego sprzętu. Komponenty elektroniczne pod wpływem nadmiernego oddziaływania ciepła przegrzewają się i powoli ulegają zniszczeniu. W konsekwencji potrzebny będzie serwis urządzeń biurowych i wykonanie napraw. Dlatego lepiej unikaj nasłonecznienia i gorąca w pobliżu sprzętu. Odsuń też od laptopa, klawiatury i innej elektroniki wszelkie kubeczki, butelki i pojemniki z napojami.
Zasada 3 – postaw na regularny serwis sprzętu
Producenci zalecają np. coroczną wymianę pasty termoprzewodzącej na procesorze komputera. Regularnie wykonywana konserwacja elektroniki przedłuża jej życie i pozwala na cieszenie się bezawaryjną pracą przez wiele lat bez spadku wydajności. Dlatego najlepszym pomysłem w kwestii dbania o sprzęt biurowy jest posłużenie się wyspecjalizowanym punktem serwisowym w twoim mieście. Dlaczego? To jasne, że nie masz czasu, by zajmować się takimi rzeczami samodzielnie. Posiłkując się serwisem, zyskujesz pewność profesjonalnie wykonanej usługi. Wybieraj tylko sprawdzone firmy zajmujące się elektroniką.
Po co wydawać setki, a nawet tysiące złotych na wymiany podzespołów czy zakup nowego sprzętu? O wiele lepiej jest zastosować się do trzech prostych zasad, które zostały wymienione powyżej. Są bardzo łatwe do wdrożenia a przy tym niesamowicie efektywne. Dzięki nim skutecznie zatroszczysz się o swój sprzęt biurowy.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana