Artykuł sponsorowany

Instalacje silosowe w piekarnictwie

Instalacje silosowe w piekarnictwie

Producenci często zadają sobie pytanie, czy inwestycja w silosy w piekarnictwie jest zbytkiem, czy może koniecznością? Współczesna branża spożywcza wymaga niezwykle wysokiej, a przy tym powtarzalnej jakości. To, co w dziedzinie technologii i higieny wydawało się zbędnym wydatkiem, dzisiaj staje się powszechnie obowiązującą normą. Wprowadzenie do systemu produkcji nowoczesnych rozwiązań silosowych jest rozsądnym, a wręcz nieodzownym sposobem walki o klienta pomiędzy producentami. Instalacje silosowe spełniając surowe kryteria technologiczne, pozwalają na zautomatyzowanie produkcji oraz umożliwiają kontrolę i stabilizację jej jakości.

Do czego służą silosy?

Instalacja silosowa to zintegrowany system magazynowania i dozowania surowców, dzięki któremu producent zyskuje realne możliwości obniżenia kosztów produkcji przy równoczesnym podwyższeniu jej jakości. Jest to jednokomorowy lub wielokomorowy obiekt charakteryzujący się dnem w kształcie leja ułatwiającego opróżnianie, przeznaczony także do składowania materiałów takich jak zboże, mąka, lub innych sypkich składników wykorzystywanych w ogromnych ilościach przez branżę piekarniczą.

Przeczytaj również: Jak i gdzie magazynować paszę dla zwierząt?

Jakie są rodzaje instalacji silosowych?

Silosy dzieli się na płaskie (poziome) i pionowe (wieżowe). Jako silosy zbożowe najczęściej stosuje się silosy wieżowe – pionowe. Silosy takie mogą być płaskodenne oraz lejowe. Silosy płaskodenne wymagają usunięcia ręcznego lub z pomocą urządzeń przechowywanego materiału. Te drugie posiadają lejową, zwężającą się ku dołowi konstrukcję dna. To powoduje, że znajdujące się w nich zbiory są łatwiejsze w usuwaniu, na przykład przez załadunek na przenośniki, wagony, ciężarówki. Silosy zbożowe lejowe najlepiej nadają się do okresowego zasypywania i opróżniania z ziarna. Na dnie nie pozostają wówczas resztki materiału.

Przeczytaj również: Sposoby magazynowania biomasy

Jak wskazuje ekspert z firmy BakerLink z siedzibą w Łodzi: Silosy powinny być dobierane przez producentów do rodzaju przechowywanych w nim plonów, aby zapewnić im odpowiednie warunki składowania. Pod uwagę należy wziąć zakładaną ilość materiału, który będzie w silosie magazynowany. Klienci najchętniej wybierają silosy lejowe, które nie wymagają wygarniania materiału z wnętrza, a także ułatwiają jego opróżnianie.

W razie problemów z doborem odpowiednich silosów zawsze warto skonsultować się z ekspertami w tej dziedzinie – można uzyskać wówczas fachowe porady i dopasować właściwy model. Przedsiębiorca oferujące sprzedaż silosów są w stanie także przygotować je na indywidualne zamówienie klienta, dzięki czemu można optymalnie dopasować je do miejsca montażu, przeznaczenia, preferowanego sposobu nasypu oraz opróżniania.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.