Artykuł sponsorowany

Ile kosztuje profesjonalne sprzątanie? Orientacyjny cennik usług

Ile kosztuje profesjonalne sprzątanie? Orientacyjny cennik usług

W wielu nowoczesnych biurowcach inwestuje się dziś w outsourcing usług sprzątania. Zlecanie takich zadań zewnętrznej firmie bardzo się opłaca, ale warto wiedzieć ile w praktyce kosztują takie usługi w skali miesiąca. Na jaki wydatek trzeba się przygotować? Od czego uzależniony jest koszt oczyszczania powierzchni biurowych i publicznych? Dowiesz się z poniższego tekstu.

Wycena według powierzchni

Pierwszym i chyba najbardziej podstawowym parametrem wyceny usług sprzątających jest powierzchnia, jaka podlega czyszczeniu. Stawka za metr kwadratowy wynosi od około 4 zł do nawet 10 zł, przy czym im mniejsza powierzchnia, tym wyższa stawka. Dotyczy to rzecz jasna głównie powierzchni biurowych i obiektów użyteczności publicznej, bo w przypadku dużych mieszkań i domów ta cena bywa obniżana. Jeszcze droższe jest sprzątanie obiektów medycznych, bo tutaj ceny zaczynają się od około 5 zł za metr kwadratowy.

Wycena według czasu pracy

Inną metodą wyliczania wynagrodzenia za usługi sprzątania są tzw. roboczogodziny. Dwie godziny pracy to około 100 – 200 zł. W tym przypadku stawka uzależniona jest od zakresu usługi i lokalizacji. Nieco droższe będą usługi sprzątania w Warszawie, a tańsze będą one w niewielkich miejscowościach. W cenie roboczogodziny zawarty jest już koszt środków chemicznych i materiałów niezbędnych do sprzątania.

Druga kwestia to typ opracowywanej powierzchni, bo w innym czasie będzie się sprzątać mieszkanie dla 4-osobowej rodziny, a w innym – szkołę lub biuro, w którym codziennie przebywa sporo ludzi.

Wycena według typu usługi

Kolejnym sposobem określania cen za usługi sprzątania jest rodzaj podejmowanych działań. Warto mieć na uwadze, że nie zawsze w grę wchodzi całościowe oczyszczanie powierzchni. Niekiedy jedynie myjemy okna lub witryny, a innym razem chcemy uprać wykładzinę lub tapicerkę meblową.

Ostatnio dużą popularnością cieszą się także usługi ozonowania i zamgławiania biur w celu ich dezynfekcji i ochrony przed koronawirusem. Warto dopytać o to, czy dany usługodawca ma je w ofercie, a jeśli tak, to w jakiej cenie – mówi specjalista z firmy Axona.

Do często wybieranych profesjonalnych czynności sprzątających należy też pranie wykładzin dywanowych oraz maszynowe czyszczenie podłóg twardych np. z kamienia bądź z linoleum.

Czemu warto inwestować w profesjonalne usługi sprzątania?

Usługi sprzątania to doskonała propozycja dla tych osób, którym zależy na regularnym utrzymywaniu porządku i czystości, szczególnie w miejscach, gdzie gromadzi się więcej osób. Zlecanie tego typu zadań na zewnątrz się opłaca, zwłaszcza gdy mowa o pakietach miesięcznych lub rocznych. Podpisując umowę z profesjonalną firmą sprzątającą biura i powierzchnie użyteczności  publicznej, masz pewność sprawnie zrealizowanych usług – zawsze na czas, efektywnie i z wykorzystaniem specjalistycznych środków czyszcząco-dezynfekujących.

Już dziś możesz rozejrzeć się za przykładowymi ofertami i porównać ze sobą ceny. Skontaktuj się z wybranym przez siebie zleceniobiorcą i poproś o wycenę.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.