Artykuł sponsorowany

Grafiki w przestrzeniach publicznych

Grafiki w przestrzeniach publicznych

Trudno wyobrazić sobie przestrzeń publiczną bez grafik. Kolory, obrazy, teksty i symbole otaczają nas i towarzyszą nam na każdym kroku. Mamy z nimi do czynienia w pracy, na zakupach czy na ulicy. Wszędzie tam umieszczane są bowiem grafiki pełniące funkcje reklamowe, informacyjne czy też czysto dekoracyjne. Co warto wiedzieć na temat ich znaczenia w przestrzeni publicznej?

Grafika i druk UV

Przestrzeń publiczna jest dość specyficzna, jeśli chodzi o możliwość zastosowania w niej przekazów graficznych. Chodzi tu w szczególności o konieczność wykorzystania niezwykle trwałych i funkcjonalnych technik drukarskich, które sprawdzą się w nierzadko trudnych warunkach w miejscach, gdzie poddane zostaną oddziaływaniu czynników atmosferycznych czy intensywnej eksploatacji. Dlatego też w celu tworzenia grafik do przestrzeni publicznej wykorzystuje się druk UV. Technologia ta, polegająca na nanoszeniu i utwardzaniu specjalnych farb drukarskich przy pomocy promieniowania ultrafioletowego, gwarantuje bowiem niezwykłą wytrzymałość tworzonych tym sposobem obrazów.

Przeczytaj również: Pudełka z nadrukiem – wszystko można firmowo zapakować.

Nadruki s ą odporne na zmienne temperatury, uszkodzenia mechaniczne czy blakni ę cie, a przy tym mo ż na je u ż ytkowa ć bezpiecznie dla zdrowia cz ł owieka i ś rodowiska. - Wylicza przedstawiciel FUJIFILM Sericol Polska. - Na uwag ę zas ł uguje r ó wnie ż fakt, i ż druk UV sprawdza si ę na r óż nych powierzchniach, nie tylko na papierze, p łó tnie czy tkaninie, ale tak ż e na p ł ytach drewnianych i drewnopochodnych, tworzywach sztucznych oraz pod ł o ż u metalowym, szklanym czy ceramicznym.

Wszystko to sprawia, że nadruki UV doskonale nadają się do stosowania w przestrzeni publicznej, zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach zewnętrznych.

Przeczytaj również: Opakowanie jako narzędzie reklamy

Zastosowanie grafik w przestrzeni publicznej

Bogate możliwości wykorzystania druku UV w przestrzeni publicznej to nie lada wyzwanie dla specjalistów z zakresu projektowania oraz reklamy. Nadruki wykonywane na meblach, drzwiach, ścianach czy podłogach i elementach małej architektury doskonale pełnią funkcje marketingowe, informacyjne oraz dekoracyjne, a także pozwalają na personalizację wnętrz w obiektach użyteczności publicznej i budynkach komercyjnych. Różnorodne grafiki można spotkać w restauracjach, hotelach czy w szkołach i ośrodkach zdrowia. To również rozwiązanie chętnie wykorzystywane w obiektach handlowych: w sklepach, centrach i galeriach handlowych. Poza tym grafiki coraz częściej pojawiają się również w miejscach pracy, szczególnie w nowoczesnych biurowcach. Podsumowując: grafika to nieodłączny element przestrzeni publicznej.

Przeczytaj również: Tablice reklamowe LED we wnętrzach

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.