Artykuł sponsorowany

Gdzie znajdują zastosowanie aromaty proszkowe?

Gdzie znajdują zastosowanie aromaty proszkowe?

Aromaty proszkowe są produktami, w których składniki aromatyczne zamknięto w trakcie mikrokapsułkowania w specjalnej otoczce z maltodekstryny i gumy arabskiej. Wykorzystywane są do aromatyzacji produktów sypkich, m.in. koncentratów deserów, lodów w proszku itd. Idealnie sprawdzają się w odżywkach dla sportowców czy suplementach diety. Czym dokładnie wyróżniają się aromaty proszkowe i jakie mają zalety?

Aromaty proszkowe – czym się wyróżniają?

Aromaty proszkowe posiadają składniki aromatyczne zamknięte w specjalnej otoczce. Guma arabska, która wchodzi w jej skład, jest wykorzystywana ze względu na dobre właściwości emulgujące, wysoką rozpuszczalność i niską lepkość w roztworze wodnym. Dzięki temu ułatwia proces suszenia rozpyłowego. Połączenie maltodekstryny i gumy arabskiej umożliwia produkcję stabilnych emulsji o dobrych właściwościach emulgujących i lepkości. Mikrokapsułkowanie „zamyka” aromat, a dodatkowe suszenie rozpyłowe daje możliwość otrzymania produktu, który nie traci swoich właściwości aromatyzujących w trakcie przechowywania. Aromaty proszkowe mikrokapsułkowane są użyteczne w przetwarzaniu i przechowywaniu produktów spożywczych. Do otoczki aromatów stosuje się również inne substancje – białka, węglowodany i tłuszcze.

Aromaty proszkowe – gdzie się je stosuje?

Aromaty proszkowe wykorzystywane są do aromatyzowania produktów sypkich, m.in. koncentratów deserów i lodów w proszku. Cieszą się uznaniem w takich branżach, jak cukiernictwo, mleczarstwo, produkcja wód aromatyzowanych, wsadów owocowych, piekarnictwo, przygotowywanie produktów instant czy farmaceutyka. Oferta aromatów proszkowych obejmuje pojedyncze wytwory owocowe, jak i aromaty danych ciast, dań i alkoholi. Wyselekcjonowane produkty tego typu proponuje m.in. wytwórnia aromatów dla branży spożywczej Hoffmann, która dba o swój asortyment i jego skład.

 Jakie są rodzaje aromatów proszkowych?

Aromaty proszkowe dzieli się na te naturalne, identyczne z naturalnymi i syntetycznymi. To podział ze względu na ich źródło pochodzenia. Aromaty naturalne pozyskiwane są z roślin – np. ziół i przypraw stosowanych w stanie surowym. Aromaty identyczne z naturalnymi to syntetyczne odtworzenie cząsteczek zapachowych lubianych w naturze. Są próbą kopiowania zapachów owoców, warzyw czy kwiatów. Aromaty syntetyczne to z kolei produkty wymyślone przez człowieka.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.