Formalności związane ze sprzedażą domu
Chcesz sprzedać swój dom? Z pewnością jest to dla Ciebie dosyć wymagający i stresujący czas. Aby cała transakcja przebiegła sprawnie, warto dobrze to sobie zorganizować. Najlepiej wcześniej przygotować sobie wszystkie niezbędne dokumenty, które będą potrzebne do sprzedaży. Żeby dowiedzieć się, jakie formalności czekają Cię podczas zbytu nieruchomości, przeczytaj ten artykuł.
Przygotuj się do sprzedaży domu
Zanim wystawisz swój dom na sprzedaż, przygotuj się do tego jak najlepiej. Niezależnie od tego, czy zajmiesz się sprzedażą swojego domu samodzielnie, czy skorzystasz z usług profesjonalnego biura nieruchomości np. Boratyński nieruchomości, warto dokładnie dowiedzieć się, jakie dokumenty będą Ci potrzebne.
Jeśli zdecydujesz się na pośrednictwo biura nieruchomości w sprzedaży swojego domu, pracujący w nim doradcy powiedzą Ci, co będzie konieczne do wykonania tej transakcji. W przypadku, gdy chcesz robić wszystko sam, dobrym pomysłem będzie odwiedzenie notariusza i zasięgnięcia u niego informacji o niezbędnych dokumentach.
Skompletuj potrzebne dokumenty
Czego będziesz potrzebować do sprzedaży domu? Oto lista niezbędnych dokumentów:
Akt notarialny potwierdzający nabycie danej nieruchomości. Bez różnicy, czy był to Twój zakup, spadek, czy darowizna od bliskich.
Jeśli otrzymałeś spadek — potwierdzenie zapłaty podatku od spadku.
Odpis z księgi wieczystej.
Pozwolenie na używanie budynku.
Wypis z ewidencji gruntów.
Wyrys z mapy ewidencyjnej.
Decyzja o wysokości podatku od danej nieruchomości.
Dokument informujący o ilości osób zameldowanych pod danym adresem.
Zaświadczenie o miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub jego braku.
Dokumentacja techniczna domu.
Informacja o tym, czy nieruchomość znajduje się na terenie rewitalizacji.
Jeśli nieruchomość obciążona jest wpisem hipotecznym lub kupowana była za kredyt, potrzebujesz również:
Zaświadczenia o saldzie kredytu oraz informacji o obowiązujących opłatach za wcześniejszą spłatę.
Informacji o numerze rachunku bankowego przeznaczonego do spłaty kredytu.
Potwierdzenia od banku, że kredyt został spłacony w całości, czyli listu mazalnego.
Jeśli sprzedajesz dom z działką budowlaną, potrzebujesz dodatkowo:
Wypisu z rejestru gruntów.
Zaświadczenia o planie urządzenia lasu.
Jeśli na terenie nieruchomości znajdują się rowy lub zbiorniki wodne, potrzebne Ci będzie zaświadczenie, że na nieruchomości nie ma wód płynących.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Labsolution Sp. z o.o.
04-927 Warszawa, Trocinowa 52
-
-
-