Artykuł sponsorowany

Fachowa budowa i opieka nad ekspozycjami w sklepach

Fachowa budowa i opieka nad ekspozycjami w sklepach

Aby sprzedaż detaliczna odniosła sukces, musi być skuteczna, wydajna i dobrze prezentować gotowy produkt. Poprawa ekspozycji w sklepie z uwzględnieniem zasad ergonomii i przejrzystości działa na każdym z tych poziomów, co zwiększa zyski. Dzięki fachowej pomocy w tym zakresie zatrzymasz „starych” i przyciągniesz nowych klientów. Jak ona powinna wyglądać i z czym się liczyć? Sprawdź.

Serwis półkowy i merchandising

Właściwa budowa i organizacja w sklepie musi uwzględniać potrzeby potencjalnych klientów oraz odpowiadać na obecność konkurencji. I tak – serwis półkowy – czyli odpowiednie ułożenie towarów oraz właściwa organizacja sklepu sprawią, że ruch będzie przebiegał zgodnie ze ścieżką zakupową. Ma to bezpośredni związek z merchandsingiem. Dokładna definicja tego pojęcia zależy od konkretnego kontekstu, ale w rzeczywistości wiąże się z rozbudzaniem zainteresowania i zachęcaniem klientów do zakupów.

– Usługa merchandisingowa to rozwiązania dostarczane przez zewnętrzną firmę, które dotyczą zarządzania alokacją powierzchni lub odpowiedniego projektu układu rozmieszczenia różnych produktów. Takie działania obejmują również rozwiązania w zakresie pełnego wsparcia i sieci usług, które dotyczą złożonych wyzwań merchandisingowych oferowanych przez doświadczony i oddany zespół profesjonalistów – wyjaśnia specjalista z agencji EMBI MARKETING Sp. z o.o.

Ponadto firmy świadczące usługi merchandisingowe pomagają w obserwacji sklepu, ocenie ryzyka, prognozowaniu, budowaniu marki, optymalizacji budżetu, prawidłowym zarządzaniu przychodami i poprawie wrażeń klientów. Wszystkie te czynniki prowadzą do rozwoju firmy i zwiększonej widoczności na rynku.

Dlaczego ekspozycja w sklepie jest ważna?

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedażowym musisz zapewnić swoim klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Rynek obfituje w wiele towarów o podobnych właściwościach i to od właściwej ekspozycji w sklepie zależy, czy dany produkt zostanie sprzedany. Budowanie i utrzymywanie wartości marki staje się coraz bardziej skomplikowane, więc usługi merchandisingowe obejmują również dostarczanie rozwiązań poprzez badanie preferencji i oczekiwań konsumentów oraz spełnianie potrzeb i wymagań klientów.

Każda dobra ekspozycja w sklepie wymaga skorzystania z fachowej pomocy specjalistów, którzy zajmują się projektowaniem nowych lub modernizacją istniejących już przestrzeni handlowych. Pomagają w odpowiednim przygotowaniu placówki i dobraniu asortymentu do potrzeb kupujących. Większa widoczność, komplementarność i logiczne pogrupowanie produktów w kategorie wiąże się bezpośrednio ze zwiększeniem sprzedaży.

Pamiętaj, że większość decyzji podejmowanych przez klientów o zakupie produktu nie jest z góry ustalona, ​​a raczej kierują się tym, co widzą podczas spaceru po sklepie. Dlatego zadbanie o właściwą budowę i opiekę nad ekspozycjami jest podstawą efektywnej sprzedaży.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.