Fachowa budowa i opieka nad ekspozycjami w sklepach
Aby sprzedaż detaliczna odniosła sukces, musi być skuteczna, wydajna i dobrze prezentować gotowy produkt. Poprawa ekspozycji w sklepie z uwzględnieniem zasad ergonomii i przejrzystości działa na każdym z tych poziomów, co zwiększa zyski. Dzięki fachowej pomocy w tym zakresie zatrzymasz „starych” i przyciągniesz nowych klientów. Jak ona powinna wyglądać i z czym się liczyć? Sprawdź.
Serwis półkowy i merchandising
Właściwa budowa i organizacja w sklepie musi uwzględniać potrzeby potencjalnych klientów oraz odpowiadać na obecność konkurencji. I tak – serwis półkowy – czyli odpowiednie ułożenie towarów oraz właściwa organizacja sklepu sprawią, że ruch będzie przebiegał zgodnie ze ścieżką zakupową. Ma to bezpośredni związek z merchandsingiem. Dokładna definicja tego pojęcia zależy od konkretnego kontekstu, ale w rzeczywistości wiąże się z rozbudzaniem zainteresowania i zachęcaniem klientów do zakupów.
– Usługa merchandisingowa to rozwiązania dostarczane przez zewnętrzną firmę, które dotyczą zarządzania alokacją powierzchni lub odpowiedniego projektu układu rozmieszczenia różnych produktów. Takie działania obejmują również rozwiązania w zakresie pełnego wsparcia i sieci usług, które dotyczą złożonych wyzwań merchandisingowych oferowanych przez doświadczony i oddany zespół profesjonalistów – wyjaśnia specjalista z agencji EMBI MARKETING Sp. z o.o.
Ponadto firmy świadczące usługi merchandisingowe pomagają w obserwacji sklepu, ocenie ryzyka, prognozowaniu, budowaniu marki, optymalizacji budżetu, prawidłowym zarządzaniu przychodami i poprawie wrażeń klientów. Wszystkie te czynniki prowadzą do rozwoju firmy i zwiększonej widoczności na rynku.
Dlaczego ekspozycja w sklepie jest ważna?
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie sprzedażowym musisz zapewnić swoim klientom wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Rynek obfituje w wiele towarów o podobnych właściwościach i to od właściwej ekspozycji w sklepie zależy, czy dany produkt zostanie sprzedany. Budowanie i utrzymywanie wartości marki staje się coraz bardziej skomplikowane, więc usługi merchandisingowe obejmują również dostarczanie rozwiązań poprzez badanie preferencji i oczekiwań konsumentów oraz spełnianie potrzeb i wymagań klientów.
Każda dobra ekspozycja w sklepie wymaga skorzystania z fachowej pomocy specjalistów, którzy zajmują się projektowaniem nowych lub modernizacją istniejących już przestrzeni handlowych. Pomagają w odpowiednim przygotowaniu placówki i dobraniu asortymentu do potrzeb kupujących. Większa widoczność, komplementarność i logiczne pogrupowanie produktów w kategorie wiąże się bezpośrednio ze zwiększeniem sprzedaży.
Pamiętaj, że większość decyzji podejmowanych przez klientów o zakupie produktu nie jest z góry ustalona, a raczej kierują się tym, co widzą podczas spaceru po sklepie. Dlatego zadbanie o właściwą budowę i opiekę nad ekspozycjami jest podstawą efektywnej sprzedaży.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
-
Mcz s.c.Monika Cerazy, Zbigniew Czajka
28-400 Bogucice Pierwsze, Parcela 10A