Ekologiczne produkty polecane branży HoReCa
Rosnąca świadomość ekologiczna skłania konsumentów do poszukiwania zdrowych, przyjaznych środowisku produktów. Na podejmowane przez nich decyzje zakupowe wpływa więc sposób pozyskiwania produktów, sygnalizowany przez umieszczanie na opakowaniach symboli BIO, ORGANIC lub euro-liścia. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, również przedsiębiorcy z branży HoReCa starają się być „eko”.
Wg badań przeprowadzonych w marcu 2020 roku w ramach projektu Ekobarometr 23% przedsiębiorstw z branży gastronomicznej oraz 11% z branży hotelarskiej używa treści ekologicznych w swoich strategiach marketingowych. Taka taktyka promocji służy nie tylko przyciągnięciu uwagi konkretnej grupy odbiorców, ale przede wszystkim zapobiega utracie wartościowych klientów. Jeżeli podobne badania będą prowadzone w następnych latach, możemy spodziewać się zdecydowanie wyższych wyników.
Żywność ekologiczna dla branży HoReCa
Klienci hoteli, restauracji, a nawet mniejszych punktów gastronomicznych oczekują obsługi na najwyższym poziomie, przez co rozumieją również smaczne i zdrowe jedzenie. Z oczywistych względów chcą wiedzieć, co dokładnie znajduje się na ich talerzach i nierzadko pytają wprost o składniki, z których przygotowywane są dania. Szukają miejsc, które używają warzyw i owoców z ekologicznych, najlepiej lokalnych upraw, są nieufni wobec produktów wysoko przetworzonych, zwłaszcza modyfikowanych genetycznie – opowiada ekspert ze sklepu ze zdrową żywnością BATOM.
Ekologiczne produkty spożywcze dla branży HoReCa możemy podzielić na trwałe i nietrwałe. Do pierwszej grupy zaliczamy produkty pakowane, które mogą być przechowywane przez dłuższy czas. Od tych od sprzedawanych detalicznie różnią się przede wszystkim wielkością opakowań; hurtowe zakupy na potrzeby dużej kuchni są opcją wygodniejszą i tańszą. Do trwałych produktów ekologicznych dla branży HoReCa możemy zaliczyć kasze, ryż, ziarna zbóż, mąki, płatki śniadaniowe, fasole, suszone owoce, naturalne słodziki i przyprawy; do ich bezpiecznego przechowywania nie są potrzebne sztuczne konserwanty. Natomiast świeże, łatwo psujące się produkty naturalne, w tym owoce, warzywa, nabiał i mięsa nie są gromadzone; ich dostawy do najlepszych hoteli i restauracji realizowane są na zasadzie regularnej współpracy z lokalnymi rolnikami.
Nie tylko ekologiczna żywność
Pojęcie produktu ekologicznego odnosi się nie tylko do zdrowej żywności. Właściciele obiektów gastronomicznych i wypoczynkowych mogą zmniejszyć swój szkodliwy wpływ na środowisko, wymieniając chemiczne detergenty na ekologiczne środki czystości, a syntetyczne odświeżacze powietrza na dyfuzory z olejkami eterycznymi. Miłym gestem w stronę gości hotelowych jest umieszczenie w łazienkach naturalnych kosmetyków i zaopatrzenie stolika kawowego w ekologiczne kawy, herbaty oraz zioła do sporządzania naparów.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Urbanowscy Tata i Syn
56-420 Zawidowice 40b
-
Vandemoortele Europe NV (spółka akcyjna) Oddział w Polsce
91-842 Łódź, Tokarzewskiego 7-12
-
Julius Meinl Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
05-850 Piotrkówek Mały, Pogodna 10
-
Balaton Restauracja Węgierska Anna Kędzior, Barbara Zamorska
31-001 Kraków, Grodzka 37