Artykuł sponsorowany

Druk 3D w produkcji jednostkowej

Druk 3D w produkcji jednostkowej

Druk przestrzenny to obecnie coraz popularniejsza forma projektowania i produkowania przedmiotów. Znajduje zastosowanie nie tylko w skali masowej, ale też jednostkowej. Dlatego wiele firm korzystających z tej technologii podejmuje się realizacji zleceń na indywidualne zamówienie. Zobacz, kiedy warto rozważyć tę metodę i jakie produkty można uzyskać z jej pomocą.

Zalety jednostkowego drukowania w 3D

Wraz z popularyzacją druku 3D coraz więcej firm decyduje się na realizację zamówień małoseryjnych, czy nawet jednostkowych. – Jest to możliwe dzięki temu, że wdrażane są nowe technologie i ulepszenia. Koszty produkcji spadają, dlatego cena pojedynczego wydruku nie jest już szokująca za zamawiających — tłumaczy ekspert z firmy 3D-TAL.

Jeżeli masz do wydrukowania niewielki nakład, czy pojedynczy produkt, możesz rozważyć opcję 3D. Nowoczesna technologia szybkiego prototypowania nie jest dzisiaj zarezerwowana wyłącznie dla produkcji seryjnej. Z powodzeniem sprawdzi się do realizacji wymagających precyzji zadań na znacznie mniejszą skalę, ponieważ:

  • do wyboru jest kilka metod drukowania, a więc można dopasować technikę najlepszą dla konkretnego projektu,
  • ryzyko, że wystąpią błędy w projekcie i gotowym produkcie są zredukowane do minimum,
  • czas wprowadzenia nowego produktu zdecydowanie się skraca,
  • maleje ogólny koszt produkcji przedmiotu.

Druk 3D z proszków metali, czyli nakładanie na siebie kolejnych warstw materiału, jest metodą nowoczesną, w której pokładane są ogromne nadzieje. Dlatego też rozwija się dynamicznie, zarówno jeśli chodzi o produkcję małoseryjną, jak i masową.

Dostępne technologie

Zamawiający może skorzystać z kilku technologii druku 3D. W zależności od charakteru zlecenia, największą popularnością cieszą się DMP – Direct Metal Printing, czyli drukowanie części metalowych, a także CJP – ColorJet Printing, która oznacza druk w kolorze. Do produkcji gotowych elementów termoplastycznych wykorzystywana jest metoda SLS - Selective Laser Sintering (proszkowa), a do produkcji form wtryskowych SLA – Stereolitografia (użycie wiązki UV).

Druk jednostkowy zazwyczaj podlega indywidualnemu cennikowi. Zazwyczaj koszt wytworzenia tylko jednej bądź kilku części okazuje się być jednak dużo niższy niż w przypadku innych technik. Wynika to z faktu, że nie trzeba uruchamiać całej produkcji, aby zrealizować zamówienie. W razie konieczności domówienia dodatkowych (identycznych) sztuk w przyszłości nie będzie to stanowiło żadnego problemu. Druk 3D słynie ze swojej powtarzalności z dbałością o każdy detal.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.