Artykuł sponsorowany

Dobra logistyka jako klucz do sukcesu w branży e-commerce

Dobra logistyka jako klucz do sukcesu w branży e-commerce

Funkcjonowanie sprawnego systemu logistyki jest jednym z najważniejszych warunków efektywnej działalności przedsiębiorstwa w branży e-commerce. Do systemu dystrybucji zaliczamy następujące podmioty: pośredników handlowych (hurtowników, detalistów lub agentów), a także przedsiębiorstwa transportowe, ubezpieczeniowe itp. Jakie elementy procesu logistycznego powinny ze sobą współgrać, aby mówić o „dobrej logistyce”?

Logistyka ma zasadnicze znaczenie w odpowiednim prosperowaniu przedsiębiorstwa, zatem nie należy „zamykać” jej jedynie w zakresie marketingu. Logistyka jest to działalność ukierunkowana na osiąganie zysku, która obejmuje planowanie, organizację i kontrolę sposobu przemieszczania gotowych produktów z miejsc ich produkcji do miejsc sprzedaży finalnym odbiorcom. Zadaniem dystrybucji i logistyki jest zatem dostarczenie odbiorcom produktów w odpowiednim czasie, miejscu, warunkach i po ustalonej, akceptowanej przez nich cenie. Kompleksowa obsługa sklepu internetowego wykorzystująca metody pracy, dzięki którym rozwijają się liderzy rynku e-commerce w Polsce i na świecie, to obecnie konieczność, aby myśleć o sukcesie.

 

Stały duet: efekty kontra koszty

Jeśli jesteś przedsiębiorcą sprzedającym produkty online, z pewnością doskonale wiesz, że aby odnieść sukces w branży, stale musisz kontrolować 2 elementy: efekty i koszty. W logistyce decydujące dla efektów są:

  • kanały dystrybucji,

  • rodzaj i struktura kanałów,

  • liczba współuczestników procesu logistycznego,

  • korzystanie z pomocy podmiotów wspomagających przepływ strumieni rynkowych, takich jak operator logistyczny zajmujący się dystrybucją e-commerce: Flexible Logistics Services z Błonia k. Warszawy.

Po stronie kosztów znajduje się poziom obsługi dystrybucji: fizyczna obsługa zamówień, transport, utrzymanie magazynów i zapasów. Dobra logistyka z kanałami dystrybucji o odpowiedniej strukturze, przepustowości oraz konkurencyjności na rynku powinny pomóc producentom w procesie sprzedaży produktów. Z kolei odpowiednia organizacja dystrybucji fizycznej, czyli czynności spedycyjnych, transportu, dostawy, utrzymania poziomu zapasów zapewni oczekiwany poziom obsługi konsumentów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów producentów.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.