Dlaczego warto zastrzec nazwę handlową swojej firmy?

Choć zastrzeganie nazwy handlowej swojej firmy kojarzone jest raczej z dużymi przedsiębiorstwami, które zyskały już dużą renomę wśród konsumentów, coraz więcej mniejszych firm decyduje się na skuteczną ochronę swojego znaku towarowego. Wynikają z tego istotne korzyści, które przekładają się na zwiększony potencjał danego biznesu. O tym, dlaczego warto zastrzec nazwę handlową swojej firmy, opowiemy w niniejszym artykule.
Jakie są najważniejsze korzyści płynące z zastrzeżenia nazwy handlowej swojej firmy?
Jednym ze znaków rozpoznawczych przedsiębiorstwa jest jego nazwa. Wiele przyszłych przedsiębiorców koncentruje się na wymyśleniu maksymalnie chwytliwej nazwy – po to, by była mogła być zapamiętana i kojarzona przez wiele osób, natomiast nie decyduje się na jej skuteczną ochronę. Choć należy jednocześnie podkreślić, że coraz liczniejsi właściciele firm korzystają z tej możliwości, z pomocą profesjonalistów, takich jak Zespół Rzeczników Patentowych JMB z Warszawy.
Nazwa firmy jest jej znakiem towarowym, czyli pozwala na jednoznaczną identyfikację produktów danego przedsiębiorstwa. Stanowi jeden z kilku niezwykle ważnych elementów budowy jej wizerunku. Każdy znak towarowy może podnosić prestiż i konkurencyjność firmy. Dlatego właśnie warto zdecydować się na zgłoszenie go do objęcia specjalną ochroną znaku towarowego.
Taką ochroną mogą zostać objęte znaki towarowe w formie graficznej, słownej oraz formy przestrzenne. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by zastrzec nazwę handlową swojej firmy. Dzięki uzyskaniu oficjalnej ochrony nazwy przedsiębiorstwa jego właściciel ma wyłączne prawo do jej wykorzystywania. Urząd Patentowy wydaje świadectwo ochronne na znak towarowy, które stanowi gwarancję posiadanych przez przedsiębiorcę praw w zakresie objętego ochroną znaku. Zastrzeżenie nazwy handlowej firmy stanowi skuteczne narzędzie w walce z nieuczciwą konkurencją.
Czym zajmuje się rzecznik patentowy i jak może pomóc w zastrzeżeniu nazwy handlowej firmy?
Zastrzeżenie nazwy handlowej swojej firmy nie jest trudne – przede wszystkim wtedy, kiedy korzysta się z usług rzecznika patentowego. Taka osoba może ocenić, czy planowane zgłoszenie ma w ogóle sens oraz czy spełnia konieczne wymogi merytoryczne i formalne. Może przeprowadzić badanie znaku towarowego w celu sprawdzenia, jak duże są szanse na rejestrację marki w danej formie. Rzecznik patentowy jest też pełnomocnikiem przed Urzędem Patentowym i zajmuje się dopełnieniem wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem nazwy handlowej do ochrony.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Rzeczoznawca Majątkowy Rafał Krschka, Wycena Nieruchomości
33-300 Nowy Sącz, Wazów 8
-
Logo Expert Regionalna Agencja Patentowa Andrzej Fus
30-045 Kraków, Królewska 61
-
Agnieszka Suskiewicz Kancelaria Prawno-Patentowa Radca Prawny
42-202 Częstochowa, gen. Zajączka 11 lok. 1
-
Biuro Wycen Nieruchomosci Eneko-Kozłowicz
62-300 Września, Gnieźnieńska 28B lok. 8