Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto organizować spotkania motywacyjne?

Dlaczego warto organizować spotkania motywacyjne?

Właściwa motywacja do pracy to najważniejszy czynnik, który może prowadzić do osiągania sukcesów. Dobrym sposobem dodatkowego zmotywowania zatrudnionych w firmie pracowników jest organizacja spotkań motywacyjnych. Najprościej w tym celu wyznaczyć w firmie jedną osobę lub cały zespół, który dobrze znając wyzwania, z jakimi na co dzień mierzą się pracownicy, będzie potrafił do nich dotrzeć i wskazać właściwą drogę w szukaniu motywacji do działania. Coraz częściej stosowanym rozwiązaniem jest też zlecanie prowadzenia spotkań motywacyjnych gościom z zewnątrz. Jakie korzyści może dawać taka forma motywacji pracowników?

Dlaczego właściwe zmotywowanie do pracy ma tak duże znaczenie?

Właściwie zmotywowany pracownik wie, że wykonywane przez niego zadania mają sens i są bardzo ważne dla innych osób oraz dla firmy. Taka świadomość pozwala mu sumiennie podchodzić do swoich obowiązków, realizować je z optymalną szybkością i z dużą dokładnością. Zmotywowany pracownik czuje się ważną częścią zespołu i wie, że jeżeli zawiedzie, będzie to miało wpływ nie tylko na pracę kolegów z zespołu, ale też na całą firmę. Będąc odpowiednio zmotywowanym, znacznie łatwiej jest wykonywać powierzone zadania i wszystkie działania odbierać jako znacznie przyjemniejsze. Dzięki motywacji pracownicy  nie denerwują się też z powodu drobiazgów, nie zastanawiają się nad zmianą pracy i nie narzekają na to, co dzieje się w firmie.

Przeczytaj również: Jak windykować należności od firmy postawionej w stan upadłości?

Rodzaje motywacji

Istnieje kilka rodzajów motywacji. Najważniejsza jest zawsze motywacja wewnętrzna, związana z psychologią i z osobistą potrzebą wzrostu i poprawy swojego życia prywatnego oraz wykonywanej pracy. Każdy człowiek w naturalny sposób dąży do ciągłego rozwoju w pracy, ponieważ ma to też wpływ na jego życie prywatne i na dokonywaną samoocenę. Drugim rodzajem motywacji jest motywacja zewnętrzna, która jest zależna od otoczenia człowieka i z nim związana. Na nią wpływ mają różnego typu czynniki zewnętrzne, takie jak otrzymywane w pracy awanse i podwyżki, dobra atmosfera czy premie.

Przeczytaj również: Czym jest leCzym jest leasing pracowniczy?asing pracowniczy?

Do osiągnięcia wysokiej motywacji konieczne są oba jej rodzaje. Wpływ na to mogą mieć organizowane w pracy wykłady i warsztaty motywacyjne. Dzięki nim pracownicy lepiej poznają stawiane przed nimi wymagania i np. to, z jakimi wyróżnieniami może się wiązać dobrze wykonana przez nich praca. Odpowiednio zorganizowane spotkania motywacyjne w firmie pokazują też pracownikom, jak ważną pełnią w niej rolę i jak wiele osób liczy na to, że będą sobie dobrze radzili ze swoimi obowiązkami.

Przeczytaj również: Kiedy stosowanie kasków ochronnych jest obowiązkowe? 

Jak wybrać formę organizowanych spotkań motywacyjnych?

Spotkania motywacyjne w firmie mogą zostać zorganizowane wewnętrznie. W takim przypadku osoby, które je prowadzą, też są jej pracownikami. Dobrą stroną takiego rozwiązania jest fakt, że osoby z wewnątrz lepiej znają specyfikę pracy w firmie i lepiej też się orientują w tym, jakie na pracowników czekają największe wyzwania. Wadą natomiast to, że zazwyczaj prowadzący warsztaty lub wykłady są przez wszystkich dobrze znani w zespole, i nawet jeżeli mają opinię dobrych specjalistów, niekoniecznie będą w stanie dotrzeć do słuchaczy i przekazać im wartościowe wskazówki czy rady z zakresu motywacji. Z tego powodu lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług specjalistów spoza firmy. Obecnie oferuje je wielu mówców motywacyjnych i wybierając odpowiedniego, ma się możliwość zorganizowania nie tylko skutecznego, ale też ciekawego spotkania dla pracowników.

W przypadku firm najlepiej sprawdzają się spotkania i wykłady motywacyjne, które są prowadzone przez osoby znane wszystkim uczestnikom. Wśród takich specjalistów są m.in. znani biznesmeni, aktorzy, artyści i sportowcy. Ta ostatnia grupa jest szczególnie ciekawa, ponieważ osoby, które potrafiły osiągać duże sukcesy sportowe, doskonale wiedzą, jak walczyć ze swoimi słabościami i jak zmotywować się do dalszej pracy, żeby osiągnąć zamierzone cele. Jedną z najchętniej zapraszanych do prowadzenia spotkań motywacyjnych osób jest obecnie Robert Korzeniowski. Wybitny sportowiec, czterokrotny mistrz olimpijski w chodzie sportowym, po zakończeniu sportowej kariery z dużą skutecznością zaczął pracować jako mówca motywacyjny i prowadzić szkolenia dla firm.

Jakie korzyści może przynieść właściwe zmotywowanie pracowników?

Poprzez właściwą motywację pracowników można osiągnąć wiele korzyści. Na pewno zmotywowany pracownik zwiększa swoją produktywność. Jest też w stanie bardziej kreatywnie podchodzić do swoich obowiązków i szukać lepszych sposobów rozwiązania napotkanych problemów. Ważną korzyścią, która też jest związana z odpowiednią motywacją pracowników, jest budowanie dobrego wizerunku firmy, i to nie tylko wewnątrz, ale też na zewnątrz. Poprawia on skuteczność kontaktów z klientami oraz zachęca potencjalnych kandydatów do pracy w danej firmie.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.