Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze kserokopiarki?

Czym się kierować przy wyborze kserokopiarki?

Kserokopiarka to jedno z podstawowych urządzeń, które wykorzystuje się zarówno w domach, jak i biurach. Pomimo dosyć dużego wyboru, jaki dostępny jest na rynku, dopasowanie konkretnego modelu nie jest tak proste. Wiele zależy od indywidualnych oczekiwań oraz tego, do czego będzie wykorzystywany sprzęt. Sprawdź, jakie kwestie warto uwzględnić podczas zakupu kserokopiarki.

Kserokopiarka – zwróć uwagę na podstawowe parametry

Jedną z najważniejszych kwestii podczas wyboru kserokopiarki jest określenie tego, w jaki sposób będzie się wykorzystywać to urządzenie. Jeżeli ma ono służyć wyłącznie w domu do celów prywatnych, zazwyczaj wystarczający będzie jeden z podstawowych modeli obsługujących format papieru A4. W przypadku kserokopiarek przeznaczonych do biur firmowych zdecydowanie lepiej zainwestować w sprzęt obsługujący także inne formaty:

  • A3,

  • A5.

Decydując się takie urządzenie, zyskuje się zdecydowanie większe możliwości. Jest to także gwarancja wydruku niestandardowych dokumentów, które w przypadku przedsiębiorstw zdarzają się zdecydowanie częściej.

Atramentowe, czy laserowe – które modele są lepsze?

Producenci proponują kserokopiarki dostępne w dwóch wariantach – atramentowe oraz laserowe. Różnice pomiędzy nimi są kluczowe, dlatego jest to jedna z podstawowych kwestii, jakie należy uwzględnić podczas wyboru.

Modele atramentowe są zdecydowanie tańsze, jednak eksploatacja w ich przypadku bywa znacznie wyższa. Zużywają więcej tuszu podczas wydruku, co generuje konieczność częstszej wymiany kartridży. Co więcej, taki sprzęt wolniej pracuje. Nie sprawdzi się więc tam, gdzie konieczne jest przygotowywanie dużej ilości dokumentów – zauważa specjalista z firmy IDE.

Kserokopiarki laserowe gwarantują szybki wydruk, który generuje niższe koszty. Głównie z tego względu decyduje się na nie coraz więcej firm, jak i użytkowników indywidualnych.

Sposób komunikacji urządzenia – zwróć na to uwagę!

Nowoczesne kserokopiarki gwarantują użytkownikom wiele możliwości. Dotyczy to między innymi tego, w jaki sposób komunikują się z innymi urządzeniami. Jeżeli zależy Ci na wygodzie, postaw na sprzęt, który daje możliwości wykonania skanu i zapisania go na dysku przenośnym. Coraz większą popularnością cieszą się także modele, które umożliwiają wysłanie dokumentów na maila. Podstawą jest oczywiście połączenie WiFi, które mają praktycznie wszystkie najnowsze kserokopiarki.

Zakup kserokopiarki, czy jej dzierżawa?

Zależy Ci na wysokiej jakości sprzętu, ale obawiasz się, że jego zakup będzie zbyt dużym obciążeniem dla Twojej firmy? Możesz skorzystać z alternatywnego rozwiązania, jakim jest dzierżawa kserokopiarki. Obecnie na rynku działa wiele przedsiębiorstw, które oferują tego typu usługę. Wystarczy, że wybierzesz model, który Cię interesuje – jego obsługą w zakresie dostarczania materiałów eksploatacyjnych i serwisem zajmuje się zewnętrzny podmiot. Jest to więc opcja nie tylko korzystna pod względem finansowym, ale także bardzo wygodna.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.