Artykuł sponsorowany

Czym się kierować podczas wyboru rejestratora czasu pracy?

Czym się kierować podczas wyboru rejestratora czasu pracy?

Czas pracy pracowników to dla przedsiębiorstwa czysty zysk. Chcąc mieć pewność, że zatrudnione osoby wykonują swoje obowiązki zgodnie z założeniami, właściciele firm często decydują się na wprowadzenie systemu pozwalającego na kontrolowanie czasu pracy. Czy istnieje skuteczne rozwiązanie pozwalające na jego dokładne rejestrowanie? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę w tym zakresie.

Czym dokładnie jest rejestracja czasu pracy pracowników?

Pod pojęciem rejestracji czasu pracy kryje się rozliczanie zatrudnionych pracowników z czasu, który powinni spędzać, wykonując powierzone im obowiązki. Kontrolowanie wprowadza się w wielu sytuacjach. Dzieje się tak np. w przypadku:

  • pracowników biurowych – zatrudnionych w księgowości czy call center,
  • osób zatrudnionych w zakładach produkcyjnych.

Specjaliści z takich firm, jak Hotels Media, podkreślają, że pracodawca zgodnie z kodeksem pracy ma możliwość ewidencjonowania czasu działań każdego ze swoich pracowników. Takie rozwiązania służą między innymi ustaleniu prawidłowej stawki wynagrodzenia czy przyznaniu dodatkowych świadczeń.

Rejestracja czasu pracy pracownika — czy jest obowiązkowa?

Zgodnie z przepisami prawnymi każdy pracodawca jest zobowiązany, aby prowadzić rejestr czasu pracy pracowników. Dotyczy to nie tylko osób zatrudnionych w dużych korporacjach, ale również małych firmach. Ewidencjonowanie czasu pracy jest korzystne dla przedsiębiorstwa. Dzięki niemu z dużą dokładnością możliwe jest określenie, czy zatrudnieni pracownicy wywiązują się z powierzonych im obowiązków. Warto jednak zauważyć, że odbywa się ono na różnych zasadach. Nie zawsze korzysta się z nowoczesnych systemów do rejestracji czasu pracowników, chociaż ich możliwości wpływają na szybsze i łatwiejsze zarządzanie osobami zatrudnionymi.

Jaki sprzęt wybrać do kontrolowania czasu pracy pracowników?

Rejestracja czasu pracy w formie papierowej to coraz rzadsze zjawisko. Obecnie wykorzystuje się nowoczesne systemy, które zapisują wszelkie informacje dotyczące zarówno wejścia, jak i wyjścia pracownika z terenu firmy. Rozwiązanie tego typu jest szczególnie istotne dla zakładów zatrudniających kilkadziesiąt osób i więcej. Jednak i małe przedsiębiorstwa chętnie z niego korzystają.

Wybór sprzętu do ewidencjonowania pracowników to indywidualna kwestia przedsiębiorstwa. Warto jednak sprawdzić, co dokładnie oferuje każdy z systemów. Zależnie od jego możliwości pracownicy mogą „odbijać się” na urządzeniu za pomocą breloka, karty czy czytnika linii papilarnych.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.