Materiał Partnera

Czym powinna cechować się dobra ulotka, aby na długo zapadła w pamięć?

Czym powinna cechować się dobra ulotka, aby na długo zapadła w pamięć?

Reklama stanowi nieodłączną cześć każdej działalności – zarówno gospodarczej, jak i charytatywnej, kulturalnej czy polityczno-społecznej. Jej celem jest przede wszystkim informowanie odbiorców o produktach, wydarzeniach, inicjatywach wraz ze wskazaniem potencjalnych korzyści, jakie za sobą niosą. Jedną z form reklamy jest ulotka. Aby była skuteczna i przyciągała uwagę konsumentów, musi mieć odpowiednie cechy.

Jaką rolę odgrywają ulotki reklamowe?

Aby odpowiedzieć na pytanie, jak powinna wyglądać dobra ulotka reklamowa, trzeba się zastanowić nad jej rolą. To ostateczny efekt, jaki chcesz osiągnąć, powinien kierować Tobą zarówno przy wyborze rozmiaru, grafiki, kolorystyki czy treści. Zadaniem każdej formy reklamy jest dotarcie do określonej grupy konsumentów oraz wywołanie w nich określonej reakcji. Może nią być zainteresowanie produktem, a w dalszym następstwie – poszukiwanie informacji o nim lub ostatecznie dokonanie zakupu.

Reklama, w tym również ta w formie ulotki, nie powinna mieć zbyt uniwersalnego charakteru. Musi być skierowana do konkretnej grupy docelowej – wyjaśnia przedstawiciel drukarni Grist99. - Reklamując samochody, przedsiębiorca nie oczekuje zainteresowania nimi grona emerytów czy dzieci. Jeśli sprzedaje kosmetyki do makijażu, nie będą go zbytnio interesować odbiorcy płci męskiej. Natomiast produkt przeznaczony dla motocyklistów nie musi przyciągać uwagi gospodyń domowych. Dlatego jedną z najważniejszych zasad stosowanych przy projektowaniu ulotek reklamowych jest stworzenie kompozycji ukierunkowanej na konkretną grupę odbiorców – dodaje.

Jakie cechy powinna mieć dobra ulotka reklamowa?

Specjaliści od reklamy wymieniają wiele cech, którymi powinny wyróżniać się projekty, aby jak najskuteczniej oddziaływały na konsumentów. Chodzi przecież o to, aby zwiększyć sprzedaż produktów czy usług przez przyciągniecie uwagi i wskazane korzyści, które skłonią do zakupu. Każda z form reklamy powinna być komponowana z uwzględnieniem tych zasad. W przypadku ulotek są to między innymi:

  • dobry projekty graficzny wykonany na wysokiej jakości papierze, który podkreśli wiarygodność firmy i podniesie jej wartość w oczach klienta,
  • ograniczona ilość treści, która będzie łatwa do zapamiętania i zrozumiała dla odbiorcy,
  • odpowiedź na potrzeby klientów, przez wskazanie korzyści, jakie osiągną, wybierając produkt, lub problemów jakie za jego pomocą rozwiążą,
  • przyciągające uwagę, chwytliwe hasło reklamowe,
  • wezwanie do działania przez ofertę czasowego rabatu, możliwości uzyskania informacji przez telefon itp.,
  • dobre materiały papiernicze, estetyczne wykończenie np. przez lakierowanie czy foliowanie, wysokiej jakości druk,
  • możliwość praktycznego wykorzystania ulotki – np. plan lekcji na odwrocie, kalendarzyk, lista zakupów itp.

Jednym ze zwyczajów, jaki panuje wśród przedsiębiorców, jest ograniczanie kosztów związanych z drukowaniem ulotek. Tani papier, druk, który się wyciera czy bezbarwne grafiki z pewnością nie zachęca klienta do przejrzenia ulotki, a tym bardziej do jej przeczytania czy zatrzymania.

Dobra ulotka nie tylko powinna zawierać konkretne, przydatne informacje. Musi też być estetyczna, a jej oglądanie powinno sprawiać przyjemność. Często jeden odpowiednio dobrany slogan czy niewielki element graficzny mogą skłonić do zainteresowania produktem. Może to być uśmiechnięta twarz pani z banku, pięknie wyeksponowane danie w reklamie restauracji czy smukła sylwetka w reklamie suplementu na odchudzanie.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję