Artykuł sponsorowany

Czym powinien wyróżniać się serwis w dobrym obiekcie hotelowym?

Czym powinien wyróżniać się serwis w dobrym obiekcie hotelowym?

By w przejrzysty sposób odpowiedzieć na pytanie z naszego tematu, poznamy podstawy struktury organizacyjnej w hotelach. To podział na piony, inaczej sekcje, które zaspokajają określone potrzeby gości. Zadania osób pracujących w tych pionach są różne, dlatego też inne ich najważniejsze cechy cenimy. Przyjrzyjmy się bliżej dobremu serwisowi w obiektach hotelowych, w tym rozbudowanych resortach.

Podstawy struktury organizacyjnej w hotelach. Pion pobytowy i gastronomiczny

Kiedy zaczynamy szukać treści na temat fachowego serwisu w dobrym obiekcie hotelowym, najczęściej we wstępach czytamy o uprzejmości i życzliwości pracowników. Jest to naturalne, ponieważ jako pierwszy pion organizacji w modelu współczesnego obiektu hotelarskiego wskazuje się pion pobytowy, nazywany inaczej recepcyjno-mieszkalnym. Pracownicy pionu pobytowego odpowiadają za przyjazne powitanie gości oraz za ich komfort, warunki w hotelu. W tej materii mowa o pracownikach recepcji oraz pracownikach odpowiadających za czystość i porządek w hotelowej przestrzeni. Pracowników recepcji cenimy za fachowość, w którą wpisuje się wspomniana uprzejmość i życzliwość. Pracowników dbających o hotelową przestrzeń za fachowość, która jest kwestią wykonywania swoich zadań z właściwą pieczołowitością.

Przeczytaj również: Gdzie szukać tanich noclegów? Hotele robotnicze służą pomocą

Jeśli chodzi o pracowników pionu gastronomicznego – kucharzy cenimy za ich umiejętności i smak (dosłownie), kelnerów za profesjonalną i miłą obsługę. Nie bez wpływu na jakość hotelowej gastronomii jest też rzecz jasna personel, który dba o zaopatrzenie, czystość, asystę.

Przeczytaj również: Jak powinien być urządzony pokój hotelowy?

Pion rekreacyjny – dziś przede wszystkim SPA & wellness

Obiekty hotelowe, które szczególnie zachęcają do odwiedzenia swoją ofertą, to resorty proponujące coś więcej niż noclegi. Dziś to przede wszystkim strefa SPA & wellness, jak w Grand Laola SPA z Pobierowa. Wizyta w takiej strefie ma być dla nas przede wszystkim relaksem, zarówno dla ciała, jak i umysłu. W kontekście obsługi w obiekcie hotelowym w tej materii zależy nam na odpowiednim doradztwie (na wskazówkach, jakie zabiegi bądź inne czynności będą dla nas najlepsze) i profesjonalnej realizacji. Nie mniej ważna jest cała atmosfera. Tu więc mówimy o dbałości o przestrzeń, jej estetykę i higienę, a także o kontakcie z pracownikami strefy SPA & wellness w hotelu, którzy troszczą się o nasze ciało. Jeśli zależy nam na poszerzeniu wiedzy na temat zabiegów, pracownik powinien umieć nam ją rozwinąć. A jeśli po prostu oczekujemy ciepłej rozmowy podczas relaksu lub zupełnie inaczej, kompletnej ciszy, profesjonalista zapewni nam te warunki.

Przeczytaj również: Atrakcje hotelowe dla młodszych i starszych

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.