Czym powinien wyróżniać się serwis w dobrym obiekcie hotelowym?
By w przejrzysty sposób odpowiedzieć na pytanie z naszego tematu, poznamy podstawy struktury organizacyjnej w hotelach. To podział na piony, inaczej sekcje, które zaspokajają określone potrzeby gości. Zadania osób pracujących w tych pionach są różne, dlatego też inne ich najważniejsze cechy cenimy. Przyjrzyjmy się bliżej dobremu serwisowi w obiektach hotelowych, w tym rozbudowanych resortach.
Podstawy struktury organizacyjnej w hotelach. Pion pobytowy i gastronomiczny
Kiedy zaczynamy szukać treści na temat fachowego serwisu w dobrym obiekcie hotelowym, najczęściej we wstępach czytamy o uprzejmości i życzliwości pracowników. Jest to naturalne, ponieważ jako pierwszy pion organizacji w modelu współczesnego obiektu hotelarskiego wskazuje się pion pobytowy, nazywany inaczej recepcyjno-mieszkalnym. Pracownicy pionu pobytowego odpowiadają za przyjazne powitanie gości oraz za ich komfort, warunki w hotelu. W tej materii mowa o pracownikach recepcji oraz pracownikach odpowiadających za czystość i porządek w hotelowej przestrzeni. Pracowników recepcji cenimy za fachowość, w którą wpisuje się wspomniana uprzejmość i życzliwość. Pracowników dbających o hotelową przestrzeń za fachowość, która jest kwestią wykonywania swoich zadań z właściwą pieczołowitością.
Jeśli chodzi o pracowników pionu gastronomicznego – kucharzy cenimy za ich umiejętności i smak (dosłownie), kelnerów za profesjonalną i miłą obsługę. Nie bez wpływu na jakość hotelowej gastronomii jest też rzecz jasna personel, który dba o zaopatrzenie, czystość, asystę.
Pion rekreacyjny – dziś przede wszystkim SPA & wellness
Obiekty hotelowe, które szczególnie zachęcają do odwiedzenia swoją ofertą, to resorty proponujące coś więcej niż noclegi. Dziś to przede wszystkim strefa SPA & wellness, jak w Grand Laola SPA z Pobierowa. Wizyta w takiej strefie ma być dla nas przede wszystkim relaksem, zarówno dla ciała, jak i umysłu. W kontekście obsługi w obiekcie hotelowym w tej materii zależy nam na odpowiednim doradztwie (na wskazówkach, jakie zabiegi bądź inne czynności będą dla nas najlepsze) i profesjonalnej realizacji. Nie mniej ważna jest cała atmosfera. Tu więc mówimy o dbałości o przestrzeń, jej estetykę i higienę, a także o kontakcie z pracownikami strefy SPA & wellness w hotelu, którzy troszczą się o nasze ciało. Jeśli zależy nam na poszerzeniu wiedzy na temat zabiegów, pracownik powinien umieć nam ją rozwinąć. A jeśli po prostu oczekujemy ciepłej rozmowy podczas relaksu lub zupełnie inaczej, kompletnej ciszy, profesjonalista zapewni nam te warunki.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Nowy Zdrój - Centrum Zdrowia i Wypoczynku
57-320 Polanica-Zdrój, Zdrojowa 34a
-
-