Artykuł sponsorowany

Czym jest księgowość uproszczona i kto może z niej korzystać?

Czym jest księgowość uproszczona i kto może z niej korzystać?

Prowadzenie księgowości uproszczonej jest bardzo korzystne dla przedsiębiorców. Poza tym, że stanowi znacznie prostszy niż pełna księgowość sposób rozliczania finansów firmy, jest ona mało kosztowna i pozwala na stałe monitorowanie zdarzeń gospodarczych dotyczących danego przedsiębiorstwa. Na czym jednak dokładnie polega księgowość uproszczona i kto może z niej skorzystać? Sprawdź to.

Jakich przedsiębiorców dotyczy księgowość uproszczona, czyli mała księgowość?

Księgowość uproszczona, inaczej mała księgowość to taka forma prowadzenia księgowości, która jest znacznie prostsza niż księgowość pełna. Może być prowadzona jedynie przez wybrane przedsiębiorstwa, spełniającego określone wymogi. Możliwość rozliczania finansów firmy w formie uproszczonej księgowości jest uzależniona od jej rocznych przychodów. Jeżeli przychody przedsiębiorstwa nie przekroczą 2 000 000 euro rocznie (czyli ok. 8,7 mln złotych – kwota ta jest zależna od średniego kursu złotówki ustalanego przez Narodowy Bank Polski), to może korzystać z małej księgowości.

Biura księgowe specjalizujące się w prowadzeniu księgowości uproszczonej na warszawskim Śródmieściu lub w innej lokalizacji świadczą swoje usługi na rzecz różnego rodzaju podmiotów. Do prowadzenia księgowości w formie uproszczonej są upoważnione osoby fizyczne, spółdzielnie socjalne, spółki partnerskie, a także spółki cywilne i jawne osób fizycznych – pod warunkiem, że nie przekroczą powyżej wymienionej kwoty rocznych przychodów.

Jak prowadzić księgowość uproszczoną?

Prowadzenie małej księgowości nie jest bardzo skomplikowane, natomiast wymaga posiadania określonej wiedzy z zakresu księgowości. Właśnie dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, takim jak przedstawiciele biura rachunkowego ABICUS z Warszawy, którzy doskonale wiedzą, jak w rzetelny sposób zająć się rozliczaniem finansów firm.

Uproszczona księgowość bazuje na dwóch podstawach rozliczenia: na podatkowej księdze przychodów i rozchodów (KPIR) i na ewidencji przychodów (wymaganej przy opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych). KPIR uwzględnia wszystkie dokumenty księgowe takie jak faktury, rachunki czy dowody wewnętrzne, natomiast ewidencja przychodów polega na tworzeniu dziennych zestawień faktur lub rozliczeń z kas fiskalnych.

Biura rachunkowe w ramach małej księgowości zajmują się prowadzeniem zarówno KPIR, jak i ewidencji przychodów. Poza tym sporządzają deklaracje podatkowe, pełną ewidencję środków trwałych, ewidencję wyposażenia firmy, a także przechowują dane przedsiębiorstwa przez 5 lat.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.