Artykuł sponsorowany

Czym jest coaching kryzysowy i kiedy znajduje zastosowanie?

Czym jest coaching kryzysowy i kiedy znajduje zastosowanie?

Coaching kryzysowy to metoda pracy z osobami przeżywającymi lekki lub średni kryzys. Jest to także pewna forma wsparcia oraz pomocy w odzyskaniu spokoju, równowagi i radości z życia. Coaching kryzysowy charakteryzuje się też indywidualnym podejściem do każdego pacjenta. Na czym dokładnie polega coaching kryzysowy? Kiedy warto z niego skorzystać?

Jak dokładnie wygląda coaching kryzysowy?

Coaching kryzysowy to dwufazowy proces, który pozwala odzyskać równowagę i spokój w życiu. Pierwsza faza coachingu to faza interwencyjna. Jednak przed rozpoczęciem pracy coach określa, jak trudny kryzys przeżywa dana osoba i na podstawie przeprowadzonego wywiadu dostosowuje narzędzia i metody pracy. Jedną z doświadczonych osób, która specjalizuje się w coachingu kryzysowym, jest akredytowany coach Monika Chwojnicka.

Przeczytaj również: FRIS jako narzędzie wykorzystywane w pracy coacha

Po ukończeniu fazy interwencyjnej klient, który przeżywał kryzys, ponownie odzyskuje dostęp do własnych zasobów emocjonalnych i radość z życia. Jest to ważny moment, w którym podczas zajęć przechodzi się w kolejną fazę — fazę coachingową. Wówczas dana osoba musi uruchomić swoją kreatywność, wyjść ze strefy komfortu i odpowiedzieć na wiele trudnych pytań. Po przejściu dwóch faz coachingu kryzysowego klient może wyciągnąć naukę z kryzysu i pozbyć się niepotrzebnego stresu.

Przeczytaj również: Jakie zmiany można osiągnąć dzięki regularnym sesjom coachingowym?

Jakie są zalety korzystania z coachingu kryzysowego i kiedy warto z niego skorzystać?

Coaching kryzysowy to forma wsparcia, która pomaga osobom w trudnych sytuacjach życiowych. Celem coachingu jest pomoc w przetrwaniu kryzysu, powrót do równowagi i znalezienie skutecznych rozwiązań. Coaching kryzysowy jest szczególnie przydatny w sytuacjach, takich jak utrata pracy, rozwód, czy problemy finansowe. Wówczas coaching pomaga poradzić sobie z trudnymi emocjami i wspiera w odnalezieniu wewnętrznej siły.

Przeczytaj również: Na czym polega coaching biznesowy?

Dużą zaletą korzystania z coachingu kryzysowego jest zrozumienie trudnej sytuacji i znalezienie sposobów na zwiększenie poczucia kontroli w ciężkich chwilach. Dodatkowo w trakcie coachingu kryzysowego klient uczy się identyfikować i eliminować negatywne myśli lub nawyki. Dzięki temu może skutecznie poprawić własne samopoczucie. Kolejną zaletą korzystania z coachingu jest poprawa zdolności do radzenia sobie z różnymi trudnościami.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.