Artykuł sponsorowany

Czy w kantorze można negocjować kurs waluty?

Czy w kantorze można negocjować kurs waluty?

Kantory to miejsca, w których można wymieniać między sobą waluty obowiązujące w różnych krajach na świecie. Są to miejsca odwiedzane zwłaszcza wówczas, gdy ktoś planuje wyjazd za granicę lub chce przeprowadzić transakcję międzynarodową. Jednak ceny w kantorach różnią się od siebie. Z czego to wynika i czy stawki te można negocjować? Przeczytaj tekst, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.

Dlaczego kursy różnią się od siebie?

Poszczególne kantory samodzielnie ustalają kursy walut. Ich wysokość może wynikać z różnych czynników, między innymi z wysokości kosztów prowadzenia firmy i zatrudnienia pracowników.

Podstawowym pojęciem jest spread walutowy, czyli różnica między kursem sprzedaży a zakupu walut 

– wyjaśnia pracownik firmy Alex. Transakcja jest tym korzystniejsza dla klienta, im mniejsza rozbieżność dzieli obie kwoty. Jest ona uzależniona od kilku ważnych czynników.

Spread walutowy – od czego zależy jego wysokość?

Spread walutowy, czyli różnica między kwotą kupna i sprzedaży walut, jest indywidualną kwestią danego kantoru. Jeden z czynników, który na nią wpływa, to popularność wymiany poszczególnych jednostek monetarnych. Jeśli nie są one zbyt często spotykane, kurs może być wyższy. Niektóre waluty są oferowane tylko przez nieliczne kantory, dlatego że rzadko znajdują się na nie klienci. Kurs może zależeć również od warunków danej firmy. Przykładowo, kantory internetowe przeznaczają mniej środków na zatrudnienie pracowników oraz nie muszą inwestować w lokal, dlatego mogą sobie pozwolić na niższy spread, a i tak zarobią. W placówkach stacjonarnych może to wyglądać nieco inaczej, ale obie opcje mają swoje wady i zalety.

A co z negocjacją?

Mimo tego, że każdy kantor ustala własny kurs walut, to w części z nich możliwa jest również negocjacja. Często informację na ten temat można znaleźć na stronie internetowej danej firmy. Przed przystąpieniem do negocjacji warto zapoznać się z ofertą różnych kantorów wymiany walut, aby poznać konkurencyjne ceny. Poza tym, dana firma nie sprzeda przecież waluty za cenę mniejszą, niż tą, za którą sama ją kupiła. Należy najpierw ocenić, czy wymieniana kwota jest warta podjęcia próby zmniejszenia jej. W przypadku wyższej sumy ma to więcej sensu, bo wtedy obniżka jest opłacalna zarówno dla klientów, jak i dla kantoru. Trzeba pamiętać o tym, że upust może dotyczyć kilku groszy na złotówkę, dlatego im większa wymieniana kwota, tym więcej korzyści przyniosą negocjacje. Wybierz zatem kantor stacjonarny lub internetowy z najkorzystniejszą ofertą i, jeśli jest to możliwe, przejdź do negocjacji. Pamiętaj również o tym, aby upewnić się, czy dana firma oferuje walutę, która Cię interesuje, zwłaszcza jeśli jest ona rzadziej spotykana.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.