Artykuł sponsorowany

Co warto wiedzieć o księgowości uproszczonej?

Co warto wiedzieć o księgowości uproszczonej?

Wszyscy przedsiębiorcy mają obowiązek wybrania formy prowadzenia księgowości już na początku działalności. Mogą oni postawić na księgowość pełną lub księgowość uproszczoną. Księgowość uproszczona, nazywana także małą księgowością, może stanowić opłacalne rozwiązanie szczególnie w przypadku niewielkich przedsiębiorstw. Aby móc ją prowadzić, przedsiębiorca musi spełniać określone wymogi. Kiedy można prowadzić księgowość uproszczoną?

Księgowość uproszczona – kto może ją prowadzić?

Aby móc korzystać z księgowości uproszczonej, przedsiębiorstwo nie może uzyskać przychodu większego niż 1,2 miliony euro z tytułu sprzedaży usług, towarów, produktów oraz operacji finansowych w swoim poprzednim roku obrotowym. Jeżeli przychód przewyższa tę kwotę, firma jest zobowiązana do prowadzenia księgowości pełnej. Księgowość uproszczoną mogą prowadzić zarówno osoby fizyczne, prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jak i spółki osób fizycznych, jak np. spółki cywilne, spółki jawne i spółki partnerskie. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo prowadzi uproszczoną formę księgowości dzięki księdze przychodów i rozchodów.

Przeczytaj również: Rola obsługi księgowej w prowadzeniu firmy

Księgowość uproszczona – formy rozliczania

Decydując się na prowadzenie księgowości firmy w uproszczony sposób, może w tym pomóc m.in. Biuro Rachunkowe Atoran, natomiast przedsiębiorcy mają możliwość wybrania formy rozliczania działalności. Najpopularniejszą z nich jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Prowadzenie księgi podatkowej polega na płaceniu podatku od kwoty wypracowanego dochodu. Inną formą rozliczania jest ryczałt ewidencjonowany. W przypadku ryczałtu podatek oblicza się na podstawie uzyskiwanych przychodów, z pominięciem kosztów. Najmniej popularną formą rozliczania jest karta podatkowa, w przypadku której stawka podatku jest stała i niezależna od przychodu.

Przeczytaj również: Czym są rozliczenia PCC?

Korzyści płynące z prowadzenia księgowości uproszczonej

Prowadzenie księgowości uproszczonej może przynieść wiele korzyści, szczególnie w przypadku prowadzenia działalności jednoosobowej. Decydując się na tę formę księgowości, nie trzeba posiadać specjalistycznych uprawnień czy kwalifikacji. Ponadto nie ma obowiązku stosowania się do skomplikowanych wymagań formalno-rachunkowych. Prowadząc księgowość uproszczoną, warto korzystać z pomocy specjalistów z biura rachunkowego, którzy mogą reprezentować firmę np. w urzędzie skarbowym. Księgowość uproszczona to korzystne rozwiązanie dla niewielkich firm. Warto się na nią zdecydować, jeśli chcemy uniknąć formalności koniecznych w przypadku prowadzenia pełnej księgowości.

Przeczytaj również: Różnice między księgowością pełną a uproszczoną

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.