Artykuł sponsorowany

Co oznaczają gwiazdki hotelowe?

Co oznaczają gwiazdki hotelowe?

Pięciogwiazdkowy hotel kojarzy nam się z luksusem, trzy gwiazdki z solidnym standardem, natomiast z ośrodków oznaczonych jedną gwiazdką z reguły niechętnie korzystamy. Liczba gwiazdek, którymi oznaczony jest dany hotel nie jest przypadkowa, jednak wielu z nas nie wie, co tak naprawdę oznacza. Podpowiadamy, czego należy spodziewać się w hotelach oznaczonych konkretną liczbą gwiazdek.

Jak przyznawane są gwiazdki hotelowe?

W Polsce przyznawaniem gwiazdek zajmuje się Marszałek Województwa wraz z podlegającą mu specjalną komisją, w której skład wchodzą między innymi przedstawiciele branży hotelarskiej i Sanepidu, specjaliści od nadzoru budowlanego, czy strażacy. Korzystają z przepisów ustawy o usługach turystycznych z 1997 roku, według której każdy z hoteli, bez względu na to, czy posiada jedną, czy pięć gwiazdek powinien mieć telefon dostępny na recepcji, pokoje wyłożone wykładziną bądź dywanami, a także możliwość zasłonienia okien. Wraz z wyższą liczbą przyznanych gwiazdek zwiększa się standard hotelowego pokoju i ilość udogodnień przewidzianych dla gości ośrodka.

Jakie wymagania muszą spełniać pokoje?

Dwuosobowe pokoje w hotelach jednogwiazdowych muszą mieć co najmniej 10 metrów kwadratowych. Liczba metrów zwiększa się o dwa wraz z każdą przyznaną gwiazdką, a co za tym idzie, pokój w hotelu pięciogwiazdkowym musi liczyć przynajmniej 18 metrów. 

Jak twierdzi ekspert z hotelu Remes Sport & Spa: „Każdy pokój w hotelach z 3, 4 i 5 gwiazdkami musi mieć własną łazienkę i toaletę. Najbardziej luksusowe hotele posiadają w ofercie apartament z salonem, sypialnią z łazienką o powierzchni co najmniej 25 m²”. 

Oprócz metrażu dla gości ważne jest także wyposażenie. W obiektach cztero- i pięciogwiazdkowych w pokojach pojawiają się stoliki z fotelami lub kanapą, minibar, czy lodówka. Sejf jest z kolei obowiązkowy w hotelach oznaczonych 5 gwiazdkami. Wyposażenie łazienki także zależy od ilości gwiazdek. Hotele od trzech gwiazdek wzwyż muszą zapewnić ręczniki kąpielowe, od 4 wymagana jest suszarka, a od hoteli pięciogwiazdkowych także płaszcz kąpielowy.

Jakie dodatkowe atrakcje muszą być dostępne dla klientów?

Oprócz samego wyposażenia pokoju liczba gwiazdek definiuje także udogodnienia, z których mogą skorzystać hotelowi goście. Obiekty z dwoma gwiazdkami muszą posiadać aperitif-bar lub bar kawowy, ośrodki oznaczone trzema gwiazdkami restaurację, chyba, że znajduje się ona w odległości do pół kilometra, a czterogwiazdkowe hotele kwiaciarnie lub usługę dostarczenia kwiatów. Hotele z 4 lub 5 gwiazdkami w swojej ofercie posiadają przynajmniej dwa rodzaje miejsc odnowy biologicznej. Może być to basen, sauna, solarium, czy strefa masażu.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.