Cele i zadania restrukturyzacji marketingowej
Działania marketingowe nie przynoszą spodziewanych rezultatów? Firma nie odnotowuje znaczącego wzrostu przychodów, a tym samym jej pozycja na rynku nie zmienia się? Być może czas na restrukturyzację marketingową, której głównym celem jest wzrost sprzedaży, a zadaniem zmiana metody działań marketingowych lub odpowiedni dobór odbiorców do oferowanego produktu. Na czym to polega?
Prowadzenie własnej firmy to niełatwe zadanie. Zwłaszcza, jeśli zależy nam na ciągłym rozwoju oraz zwiększaniu przychodów. W dużej mierze za sukces odpowiada marketing. Nie da się jednak ukryć, że jest to dziedzina dość szeroka i trudno wybić się wśród konkurencji bez przemyślanego planu. Jeśli wprowadzenie zmian nie przynosi spodziewanych rezultatów warto skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów, którzy pomogą dokonać zmian i wprowadzić rozwiązania skuteczne oraz efektywne. Podobnie jak w przypadku innych form restrukturyzacji przedsiębiorstw optymalizacja marketingowa może przynieść wymierne korzyści.
Działania marketingowe oraz ich cele – co może pójść nie tak?
Na początku warto odpowiedzieć na pytanie, jakie zadanie mają spełniać działania marketingowe. Przede wszystkim – zwiększenie sprzedaży. Sprzedaż towarów lub usług to podstawa każdej firmy, niezależnie od tego, czym się zajmuje. Im większa sprzedaż, tym większe przychody – to oczywiste. Dlatego działania marketingowe powinny być ukierunkowane na zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty akurat naszego przedsiębiorstwa.
Częstym powodem, dla którego działania marketingowe nie spełniają swojej roli jest nieodpowiedni dobór odbiorców. Ujmując rzecz najprościej jak to możliwe: nasza reklama nie trafia do osób, do których powinna – mówi specjalista z Kancelaria Prawno-Ekonomicznej Doradca w Warszawie – Wiele zależy bowiem od grupy, do której skierowany jest dany produkt lub usługa. Drugim, równie często popełnianym błędem jest wybór złej metody. Choć marketing przenosi się obecnie głównie do internetu, nadal duże znaczenie odgrywają inne środki przekazu: reklamy telewizyjne i radiowe, a nawet billboardy, plakaty, czy nawet ulotki.
Restrukturyzacja marketingowa. Na czym to polega?
Restrukturyzacja marketingowa jest więc odpowiedzią na działania marketingowe, które po prostu nie działają. Jej głównym zadaniem jest reorganizacja lub zmodyfikowanie podjętych kroków w taki sposób, by swoją rolę spełniały skutecznie i efektywnie. W zależności od specyfiki przedsiębiorstwa i podjętych działań restrukturyzacja może przyjąć różną formę: od zmian kosmetycznych, aż po całkowitą reorganizację działań. Przyczyna niepowodzeń nie jest istotna – najważniejsze to zmiana na działania, które przynoszą sens. A tym samym zyski – ponieważ głównym celem restrukturyzacji marketingowej jest właśnie zwiększenie sprzedaży, a tym samym przychodów. Ważną kwestią jest również umocnienie firmy na rynku. Zwiększenie obrotów to większe możliwości rozwoju, a tym samym poprawa pozycji wśród konkurencji.
Działania, które mają do tego doprowadzić mogą być związane między innymi z wprowadzeniem elastycznej polityki cenowej, zmianami w sprzedaży, wprowadzeniem innowacyjnych produktów lub racjonalizacją systemów dystrybucji.
Restrukturyzacja marketingowa – czy to się opłaca?
Oczywiście przeprowadzenie działań restrukturyzacyjnych wiąże się z pewnymi kosztami. Jednak ich cel jest jasny: zwiększenie przychodów. Dodatkowo ścisłe trzymanie się określonych w jej ramach zadań z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty. Dlatego, jeśli działania marketingowe są nieskuteczne i nie przynoszą oczekiwanego wzrostu sprzedaży warto zastanowić się nad restrukturyzacją. Zwłaszcza, że nie warto wydawać środków na działania nieskuteczne, a zysk uzyskany w wyniku rozpowszechnienia świadomości o danej firmie będzie zdecydowanie większy, niż poniesione koszty.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
-
Mucowski Centrum Ubezpieczeniowe
58-500 Jelenia Góra, Głowackiego 30 lok. 8
-