Awaria instalacji elektrycznej. Jak szybko uzyskać pomoc?

Spis treści
- Identyfikacja przyczyny awarii
- Kiedy wezwać elektryka?
- Kiedy wezwać pogotowie energetyczne, a kiedy pogotowie elektryczne?
Poważniejsze usterki instalacji elektrycznej zawsze powinny być sprawdzone przez doświadczonego elektryka. Dokonywanie tego typu napraw samodzielnie jest bardzo ryzykowne – grozi wybuchem pożaru lub nawet porażeniem prądem. Podpowiadamy, jak uzyskać pomoc w razie awarii instalacji elektrycznej oraz dlaczego ważna jest okresowa kontrola i konserwacja instalacji.
Identyfikacja przyczyny awarii
Pierwszym krokiem jest wstępne określenie przyczyny braku prądu. To bardzo istotne, by przed wezwaniem fachowca samodzielnie sprawdzić, w czym tkwi problem. Może się bowiem okazać, że źródło usterki jest błahe i jest nim na przykład przepalona żarówka czy jednorazowo wybite korki.
Przeczytaj również: Jak pomóc psu podczas zmiany futerka?
Trzeba również ocenić, czy awaria dotyczy tylko naszego mieszkania, czy też całego budynku lub nawet osiedla. Przerwy w dostawie prądu spowodowane pracami konserwacyjnymi zwykle są ogłaszane na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
Przeczytaj również: Poradnictwo psychologiczne jako pomoc w trudnych momentach życia
Kiedy wezwać elektryka?
Jak się okazuje, nie tylko przestarzałe instalacje elektryczne bywają wadliwe. Awarie elektryczne zdarzają się także w nowych budynkach. A jakie sytuacje powinny nas skłonić do wezwania fachowca? Do poważniejszych usterek, których nie należy naprawiać samodzielnie, zalicza się:
Przeczytaj również: Naprawa wózków widłowych. Najczęstsze usterki i awarie
- przygasanie i migotanie światła,
- obrys przewodów elektrycznych na ścianie,
- częste wybijanie korków,
- nagrzewające się przełączniki i gniazdka,
- uszkodzenie przewodów np. podczas wiercenia w ścianie,
- zapach spalenizny z instalacji elektrycznej lub wydobywający się dym.
Będąc świadkiem powyższych sytuacji, nie można zwlekać i najlepiej jak najszybciej wezwać doświadczonego specjalistę, który rozwiąże nasz problem. Jak tłumaczy ekspert z firmy Ksel-Tech z Szamocina:
- W arto także wzywać fachowców do okresowych kontroli i konserwacji instalacji elektrycznej. Takie postępowanie pozwoli zapobiec ewentualnym przykrym niespodziankom.
Kiedy wezwać pogotowie energetyczne, a kiedy pogotowie elektryczne?
Pracowników pogotowia energetycznego należy wezwać wtedy, gdy przerwy w dostawie prądu wynikają z uszkodzenia sieci należącej do operatora, czyli poza wewnętrzną instalacją zgłaszającego. Dotyczy to następujących sytuacji:
- awaria licznika energii elektrycznej,
- brak prądu w okolicy,
- uszkodzenia linii energetycznej,
- uszkodzenia zabezpieczeń w obiektach energetycznych.
Awarie można zgłosić pod ogólnopolskim numerem alarmowym 991, połączenie jest darmowe i dostępne całodobowo. Jeśli usterka nie wynika z winy klienta, wówczas naprawa przeprowadzana jest bezpłatnie. Warto też pamiętać o tym, że w przypadku, gdy wezwano pogotowie do awarii dotyczącej instalacji wewnętrznej odbiorcy, wtedy mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty.
Do naprawy instalacji w mieszkaniu czy domu najlepiej wezwać wyspecjalizowanych fachowców z prywatnej firmy. W ramach usługi pogotowie elektryczne 24h szybko usuną oni zaistniałą awarię. Ich dane kontaktowe można łatwo znaleźć w Internecie.
Podziel się:
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
Dar Drzwi i Okien
10-072 Olsztyn, Armii Krajowej 3 lok. 159
-
-
-
Verona Pw Jacek Bielski
62-800 Kalisz, Piaszczysta 86/88