Artykuł sponsorowany

Awaria instalacji elektrycznej. Jak szybko uzyskać pomoc?

Awaria instalacji elektrycznej. Jak szybko uzyskać pomoc?

Poważniejsze usterki instalacji elektrycznej zawsze powinny być sprawdzone przez doświadczonego elektryka. Dokonywanie tego typu napraw samodzielnie jest bardzo ryzykowne – grozi wybuchem pożaru lub nawet porażeniem prądem. Podpowiadamy, jak uzyskać pomoc w razie awarii instalacji elektrycznej oraz dlaczego ważna jest okresowa kontrola i konserwacja instalacji.

Identyfikacja przyczyny awarii

Pierwszym krokiem jest wstępne określenie przyczyny braku prądu. To bardzo istotne, by przed wezwaniem fachowca samodzielnie sprawdzić, w czym tkwi problem. Może się bowiem okazać, że źródło usterki jest błahe i jest nim na przykład przepalona żarówka czy jednorazowo wybite korki. 

Trzeba również ocenić, czy awaria dotyczy tylko naszego mieszkania, czy też całego budynku lub nawet osiedla. Przerwy w dostawie prądu spowodowane pracami konserwacyjnymi zwykle są ogłaszane na stronie internetowej Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 

Kiedy wezwać elektryka? 

Jak się okazuje, nie tylko przestarzałe instalacje elektryczne bywają wadliwe. Awarie elektryczne zdarzają się także w nowych budynkach. A jakie sytuacje powinny nas skłonić do wezwania fachowca? Do poważniejszych usterek, których nie należy naprawiać samodzielnie, zalicza się:

  • przygasanie i migotanie światła, 
  • obrys przewodów elektrycznych na ścianie,
  • częste wybijanie korków, 
  • nagrzewające się przełączniki i gniazdka,
  • uszkodzenie przewodów np. podczas wiercenia w ścianie, 
  • zapach spalenizny z instalacji elektrycznej lub wydobywający się dym. 

Będąc świadkiem powyższych sytuacji, nie można zwlekać i najlepiej jak najszybciej wezwać doświadczonego specjalistę, który rozwiąże nasz problem. Jak tłumaczy ekspert z firmy Ksel-Tech z Szamocina:

- W arto także wzywać fachowców do okresowych kontroli i konserwacji instalacji elektrycznej. Takie postępowanie pozwoli zapobiec ewentualnym przykrym niespodziankom. 

Kiedy wezwać pogotowie energetyczne, a kiedy pogotowie elektryczne? 

Pracowników pogotowia energetycznego należy wezwać wtedy, gdy przerwy w dostawie prądu wynikają z uszkodzenia sieci należącej do operatora, czyli poza wewnętrzną instalacją zgłaszającego. Dotyczy to następujących sytuacji: 

  • awaria licznika energii elektrycznej,
  • brak prądu w okolicy,
  • uszkodzenia linii energetycznej,
  • uszkodzenia zabezpieczeń w obiektach energetycznych.

Awarie można zgłosić pod ogólnopolskim numerem alarmowym 991, połączenie jest darmowe i dostępne całodobowo. Jeśli usterka nie wynika z winy klienta, wówczas naprawa przeprowadzana jest bezpłatnie. Warto też pamiętać o tym, że w przypadku, gdy wezwano pogotowie do awarii dotyczącej instalacji wewnętrznej odbiorcy, wtedy mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty. 

Do naprawy instalacji w mieszkaniu czy domu najlepiej wezwać wyspecjalizowanych fachowców z prywatnej firmy. W ramach usługi pogotowie elektryczne 24h szybko usuną oni zaistniałą awarię. Ich dane kontaktowe można łatwo znaleźć w Internecie. 

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.