Artykuł sponsorowany

Jakie są rodzaje stojaków na rowery?

Jakie są rodzaje stojaków na rowery?

W ostatnich latach rowery stały się bardzo popularnym środkiem transportu. Coraz więcej osób świadomie rezygnuje z jazdy samochodem, wybierając poruszanie się jednośladem. Nie powinno więc nikogo dziwić, że stojaki rowerowe znajdują się dziś praktycznie wszędzie. Zwłaszcza w miejskiej przestrzeni możemy spotkać je niemal na każdym kroku. Sprawdź w artykule, jakie są rodzaje stojaków i które z nich są warte zakupu.

Rodzaje stojaków rowerowych

Wybór stojaków rowerowych jest naprawdę ogromny, zarówno pod względem kształtu, rozmiaru, jak i materiału. Najogólniej można podzielić je na równoległe (barierki rowerowe, odwrócona litera U) oraz prostopadłe (szeregowe). Stojaki szeregowe są zaprojektowane tak, by efektywnie wykorzystywać przestrzeń parkingową dla rowerów.

Przeczytaj również: Na co zwracać uwagę przy zakupie roweru?

Jednymi z najbardziej solidnych są stojaki rowerowe stalowe, które wyróżniają się stabilną, odporną na warunki atmosferyczne konstrukcją, a jednocześnie stanowią świetne zabezpieczenie roweru przed ewentualną kradzieżą. Ponadto są one odporne na uszkodzenia mechaniczne i bardzo trudno jest wyrwać je z mocowań.

Przeczytaj również: Charakterystyka rowerowych silników bezszczotkowych

Na co zwrócić uwagę kupując stojak na rowery?

Głównym celem stojaków rowerowych jest nie tylko utrzymanie roweru w pionie, ale także zabezpieczenie go przed kradzieżą. Dlatego też dobry stojak rowerowy powinien przede wszystkim pozwalać na stabilne zaparkowanie roweru (nawet takiego bez nóżki) oraz umożliwiać przypięcie do niego rowerowego zapięcia.

Przeczytaj również: Stojaki rowerowe jako udogodnienie dla wielbicieli jednośladów

Najlepszym zabezpieczeniem są stojaki, które pozwalają na jednoczesne przypięcie koła i ramy roweru. Warto wybierać także takie stojaki, które nie narażają roweru na uszkodzenia czy zarysowania. Szeroki wybór doskonałej jakości stojaków na rowery znaleźć można np. w ofercie WaMAR.

W jakich miejscach powinien znaleźć się stojak na rowery?

Stojaki rowerowe powinny znaleźć się w zasadzie przed każdym obiektem użyteczności publicznej. Są one najskuteczniejszym sposobem na to, by zapewnić rowerzystom miejsca postojowe, a jednocześnie uniknąć przypadkowego przypinania jednośladów do różnych przedmiotów, takich jak latarnie czy znaki drogowe.

Wiele samorządów miejskich decyduje się na inwestycję w stojaki rowerowe w miejscach takich jak parki, rynki czy place zabaw. Oprócz tego stawiane są one pod urzędami, szkołami czy na osiedlach z blokami.

Także właściciele sklepów czy punktów usługowych coraz częściej dbają o to, aby klienci, którzy poruszają się jednośladem, mieli gdzie zaparkować. Stojaki rowerowe powinny być także standardem zarówno w małych, jak i średnich firmach oraz wielkich korporacjach.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.