Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto zastrzec nazwę handlową swojej firmy?

Dlaczego warto zastrzec nazwę handlową swojej firmy?

Choć zastrzeganie nazwy handlowej swojej firmy kojarzone jest raczej z dużymi przedsiębiorstwami, które zyskały już dużą renomę wśród konsumentów, coraz więcej mniejszych firm decyduje się na skuteczną ochronę swojego znaku towarowego. Wynikają z tego istotne korzyści, które przekładają się na zwiększony potencjał danego biznesu. O tym, dlaczego warto zastrzec nazwę handlową swojej firmy, opowiemy w niniejszym artykule.

Jakie są najważniejsze korzyści płynące z zastrzeżenia nazwy handlowej swojej firmy?

Jednym ze znaków rozpoznawczych przedsiębiorstwa jest jego nazwa. Wiele przyszłych przedsiębiorców koncentruje się na wymyśleniu maksymalnie chwytliwej nazwy – po to, by była mogła być zapamiętana i kojarzona przez wiele osób, natomiast nie decyduje się na jej skuteczną ochronę. Choć należy jednocześnie podkreślić, że coraz liczniejsi właściciele firm korzystają z tej możliwości, z pomocą profesjonalistów, takich jak Zespół Rzeczników Patentowych JMB z Warszawy.

Nazwa firmy jest jej znakiem towarowym, czyli pozwala na jednoznaczną identyfikację produktów danego przedsiębiorstwa. Stanowi jeden z kilku niezwykle ważnych elementów budowy jej wizerunku. Każdy znak towarowy może podnosić prestiż i konkurencyjność firmy. Dlatego właśnie warto zdecydować się na zgłoszenie go do objęcia specjalną ochroną znaku towarowego.

Taką ochroną mogą zostać objęte znaki towarowe w formie graficznej, słownej oraz formy przestrzenne. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, by zastrzec nazwę handlową swojej firmy. Dzięki uzyskaniu oficjalnej ochrony nazwy przedsiębiorstwa jego właściciel ma wyłączne prawo do jej wykorzystywania. Urząd Patentowy wydaje świadectwo ochronne na znak towarowy, które stanowi gwarancję posiadanych przez przedsiębiorcę praw w zakresie objętego ochroną znaku. Zastrzeżenie nazwy handlowej firmy stanowi skuteczne narzędzie w walce z nieuczciwą konkurencją.

Czym zajmuje się rzecznik patentowy i jak może pomóc w zastrzeżeniu nazwy handlowej firmy?

Zastrzeżenie nazwy handlowej swojej firmy nie jest trudne – przede wszystkim wtedy, kiedy korzysta się z usług rzecznika patentowego. Taka osoba może ocenić, czy planowane zgłoszenie ma w ogóle sens oraz czy spełnia konieczne wymogi merytoryczne i formalne. Może przeprowadzić badanie znaku towarowego w celu sprawdzenia, jak duże są szanse na rejestrację marki w danej formie. Rzecznik patentowy jest też pełnomocnikiem przed Urzędem Patentowym i zajmuje się dopełnieniem wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem nazwy handlowej do ochrony.

Podziel się:

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.